سه عضو بازداشتی موسسه فرهنگی نصر به زندان شیبان اهواز منتقل شدند

حسن صبحی پور، حسین عشقیان و باقر خسرجی از اعضای موسسه فرهنگی نصر، به زندان شیبان اهواز منتقل شده‌اند. این شهروندان در تاریخ ۲۹ اسفند و اول فروردین ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سه عضو بازداشتی موسسه فرهنگی نصر در اهواز، به زندان شیبان این شهر منتقل شده‌اند.

حسن صبحی پور (سواری)، حسین عشقیان (ساکی) و باقر خسروجی، سه عضو این موسسه هستند که از آستانه سال جدید در بازداشت بوده و هم اکنون در بند ۶ زندان شیبان اهواز بسر می‌برند.

حسن صبحی پور در تاریخ ۲۹ اسفندماه ۹۷ در منزل شخصی و توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. طی همان روز حسین عشقیان نیز در محل کار خود بازداشت شد.

هرچند از دلایل بازداشت این افراد اطلاع دقیقی در دست نیست با این حال احتمال می رود بازداشت آنها در ارتباط با ساخت کلیپی با تم هویت طلبی عربی باشد که توسط این موسسه تهیه و در فضای مجازی منتشر شده است.

حسن صبحی پور، کارگران و مدیر تصویر و حسین عشقیان گریمور موسسه فرهنگی نصر است.

پس از بازداشت این افراد در تاریخ ۱ فروردین ماه نیز، باقر خسرجی، دیگر عضو این موسسه نیز به دلیل اعتراض به بازداشت همکارانش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.