تجمع معلمان حق‌التدریس در تهران؛ حقوقمان به ۲۰ یا ۳۰ یورو هم نمی‌رسد

جمعی از معلمان حق التدریس از استان‌های مختلف کشور روز گذشته به وزارت آموزش و پرورش در تهران مراجعه کرده و خواستار تغییر وضعیت شغلی خود شدند. این معلمان می گویند که حقوقشان کمتر از حداقل دستمزد تعیین شده برای کارگران است که آن هم به صورت مرتب پرداخت نمی شود و در صورتی که آن را به یورو تبدیل کنند به ۲۰ یا ۳۰ یورو هم نمی رسد. آنها در جریان این تجمع همچنین خواستار حقوق برابر همه معلمانی شدند که کار یکسانی انجام می دهند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، روز شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، جمعی از معلمان که نماینده حق‌التدریسی‌ها در چند استان کشور هستند، به وزارت آموزش و پرورش مراجعه کرده و خواستار تغییر وضعیت شغلی خود شده‌اند.

این معلمان می‌گویند: سالهاست که به صورت حق‌التدریسی با آموزش و پرورش همکاری داریم ولی هنوز وضعیت شغلی ما تثبیت نشده است. دستمزد ما به صورت حق التدریس بر مبنای ساعات کار پرداخت می‌شود که حتی از حداقل مزد کارگران بسیار کمتر است. اگر بخواهیم دستمزدمان را به دلار و یورو تبدیل کنیم، شاید به بیست یا سی یورو در ماه هم نرسد؛ همین دستمزد ناکافی نیز نامرتب پرداخت می‌شود.

آنها همچنین می گویند: باید قانون کار یکسان- مزد یکسان در حوزه آموزش و پرورش رعایت شود و همه معلمان که کار یکسانی انجام می‌دهند، از حقوق برابر برخوردار باشند.

لازم به ذکر است که شورای هماهنگی تشکل‌ های صنفی فرهنگیان ایران با انتشار فراخوانی از فرهنگیان بازنشسته و شاغل کشور خواسته است که روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه همزمان با روز معلم در تجمع اعتراضی حضور یابند.

این شورا طی سال گذشته در تاریخ ۲۲ و ۲۳ مهرماه، ۲۲ و ۲۳ آبان ماه و ۱۲ الی ۱۴ اسفندماه۹۷ طی سه فراخوان فرهنگیان کشور را به تحصن و خودداری از حضور در کلاس‌های درس دعوت کرده بودند. معلمان و فرهنگیان بسیاری از استان‌های کشور در این تحصن‌های کوتاه مدت شرکت کرده بودند.