مصدومیت ۱۸ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

طی روز گذشته و امروز، در سایه فقدان ایمنی محیط کار، ۱۸ کارگر در شهرهای اراک، تبریز و تهران دچار مصدومیت شدند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مصدومیت ۱۶ کارگر در آتش سوزی کارخانه صنعتی خبر داد.

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره جزئیات مصدومیت ۱۶ کارگر در آتش سوزی کارخانه صنعتی گفت: “این حادثه حدود ساعت ۱۰ و ۱۶ دقیقه امروز (یکشنبه) در شهرک صنعتی آیبک آبادِ اراک رخ داد”.

وی افزود: “با اعلام حادثه به اورژانس ١١۵ بلافاصله یک دستگاه اتوبوس اورژانس و ۲ دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند”.

خالدی گفت: “متاسفانه در این حادثه ۱۶ نفر مصدوم شدند که بعد از اقدامات اولیه توسط تکنسین های اورژانس به نزدیک‌ترین مرکز درمانی انتقال یافتند”.

مصدومیت یک کارگر در تبریز

به گزارش مهر، مدیر امور ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: “ریزش آوار در یک ساختمان در حال احداث، واقع در خیابان سرباز شهید موجب مصدومیت یک کارگر شد”.

یعقوب موسوی، افزود: “ظهر امروز با گزارش این حادثه به سامانه ۱۲۵، گروه نجات ایستگاه‌های شماره یک و ۲۰ جهت بررسی و امداد رسانی به محل حادثه اعزام شدند”.

وی ادامه داد: “ریزش دیوار آجری در این ساختمان موجب مدفون شدن کارگری تا ناحیه کمر در زیر آوار شد”.

موسوی گفت: “تیم‌های عملیاتی به سرعت با ایمن‌سازی محل و رعایت اصول امداد و نجات در عملیات‌های آوار، کارگر را به بیرون منتقل کرده و جهت مداوا در اختیار عوامل اورژانس قرار دادند”.

مدیر روابط عمومی اورژانس آذربایجان شرقی هم گفت: “کارگر ۶۷ ساله پس از عملیات آزادسازی توسط آتش‌نشانان به کارشناسان اورژانس تحویل داده شد”.

وحید شادی نیا ادامه داد: “این مصدوم تحت احیای قلبی و ریوی به بیمارستان امام رضا تبریز منتقل شد”.

سقوط یک کارگر به چاه ۱۵ متری در تهران

به گزارش رکنا، کارگر ۳۰ ساله‌ای که به چاه ۱۵ متری در محوطه انتشارات یک مؤسسه آموزشی سقوط کرده بود، با تلاش آتش‌نشانان نجات پیدا کرد.

در پی سقوط شخصی به داخل چاه و اطلاع رسانی شاهدان به سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران ساعت ۱۶:۴۰ دقیقه روز گذشته، آتش‌نشانان ایستگاه ۶۲ و گروه نجات ۵ را به محل حادثه در بلوار ۴۵ متری زرند، داخل شرکت آموزشی اعزام کرد.

داود قلی‌زاده معاون منطقه چهار عملیات آتش‌نشانی تهران که در محل حادثه حضور داشت در این باره اظهار داشت: در محوطه انتشارات یک مؤسسه آموزشی و در داخل چاله سرویس آن، یک حلقه چاه به عمق ۱۵ متر حفر شده بود که بنابر اظهار شاهدان، کارگر ۳۰ ساله‌ای در هنگام کار به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی، ناگهان به درون این چاه سقوط کرد.

این مدیر آتش‌نشانی تصریح کرد: آتش‌نشانان به سرعت عملیات خود را برای نجات جان این کارگر، با زدن کارگاه بر روی دهانه چاه آغاز کردند.

قلیزاده گفت: خوشبختانه با سرعت عمل آتش‌نشانان، شخص مصدوم که از ناحیه دست و پاها دچار آسیب دیدگی شده بود به سرعت به خارج از چاه انتقال یافت.

وی با اعلام این که علت بروز این حادثه از سوی کارشناس آتش‌نشانی منطقه در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: کارگر آسیب دیده بلافاصله توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی منتقل شد.