بازداشت ۴ شهروند در شهرهای بوکان، اشنویه، پیرانشهر و سنندج

شش شهروند در شهرهای اشنویه، سنندج، بوکان و پیرانشهر با اتهامات نامشخصی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه‌های امنیتی منتقل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷، یک تن به نام «شاکر مرویی» ۳۶ ساله در شهر اشنویه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

یک منبع مطلع با تاکید بر این که “شاکر مرویی” پس از تفتیش محل سکونتش بدون ارائه‌ی حکم‌ قضایی بازداشت شده است، گفت: «او جهت بازجویی به بازداشتگاه‌های امنیتی در ارومیه منتقل شده و تاکنون اتهام مطروحه علیه وی مشخص نشده است.»

عصر روز دوشنبه ۲۹ مرداد نیز نیروهای امنیتی در سنندج «مسلم سبحانی» فعال محیط زیست را بدون ارائه‌ی حکم قضایی، پس از تفتیش محل سکونتش و ضبط تعدادی از وسائل شخصی، بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

در هفته‌ی دوم مرداد هم سید «جمال صفوی» از اهالی پیرانشهر از سوی نیروهای ادارە‌ی اطلاعات ارومیە بازداشت شده و از آن زمان هیچ اطلاعی از سرنوشت وی در دست نیست.

از بوکان هم گزارش شده است که روز ۱۰ مرداد، نیروهای امنیتی یک تن به نام «انور آتش‌تر» از اهالی روستای چهاردیوار از توابع دهستان ایل‌تیمور بوکان را هنگام بازگشت از اقلیم کردستان عراق در مرز باشماق مریوان بازداشت و پس از اتمام بازجویی‌ها، وی را به صورت موقت آزاد کردەاند.