سه تن از بازداشت شدگان اخیر در خوزستان آزاد شدند

صبح امروز فواد بغلانی ربیعی شهروند ساکن اهواز و از بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر خوزستان با قید وثیقه آزاد شد. همچنین نبی سواعدی و احمد سواعدی دو شهروند اهل حمیدیه که پیش‌تر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان شیبان اهواز منتقل شده بودند روز گذشته با قید وثیقه آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ فواد بغلانی ربیعی (حمید فایز شری‌پور)، ۴۵ ساله و از اعضای موسسه فرهنگی رساله که پیشتر در اعتراضات اخیر خوزستان نسبت به وضعیت آب در این استان در تاریخ ۱۳ تیرماه ۹۷ در منطقه سلیچ-ایستگاه شهر آبادان بازداشت شده بود با قید وثیقه آزاد شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “آقای فواد بلغانی (حمید فایز شری پور) در روز ۱۳ تیرماه در منطقه سلیچ-ایستگاه شهر آبادان همراه با تعداد دیگری از اعضای “موسسه فرهنگی رساله” در پی اعتراضات اخیر خوزستان بازداشت و صبح امروز سه‌شنبه ۱۶ مرداد ماه با قید وثیقه تا پایان زمان دادرسی آزاد شد.”

به گفته منابع محلی، موسسه فرهنگی رساله عمدتا در زمینه برگزاری سیمنار، جشن و همایش‌های هنری که بر مفهوم هویت عربی تاکید می‌کرد فعال بود.

هرانا پیشتر در گزارشی از تداوم بازداشت معترضان در اعتراض به وضعیت آب در خرمشهر خبر داده بود.

در تاریخ ۱۱ تیر ماه نیز هرانا در گزارشی خبر از آزادی ۷ تن از بازداشت شدگان اخیر اعتراضات خوزستان داده بود.

همچنین گزارش شده است، نبی سواعدی و احمد سواعدی نیز که تاریخ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ در پی بازداشت برادرشان عباس سواعدی توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به زندان شیبان اهواز منتقل شده بودند، دیروز دوشنبه ۱۵ مرداد ماه با قید وثیقه آزاد شدند.

هرانا پیشتر در گزارشی از بازداشت و انتقال عباس سواعدی و ۵ تن دیگر از اهالی شهر حمیدیه به زندان شیبان اهواز خبر داده بود.