مرگ و مصدومیت ۶ کارگر در سایه فقدان ایمنی محیط کار

طی روز جاری، در سایه فقدان ایمنی محیط کار، ۳ کارگر کشته و ۳ کارگر مصدوم شدند. ایران درزمینه‌ی رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از صدا و سیما، مورخ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷، انگشت دست یک کارگر بر اثر عدم رعایت مسائل ایمنی محیط کار در شهرستان فریمان یکی از شهرستان های استان خراسان رضوی، قطع شد.

رییس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرک صنعتی کاویان شهرستان فریمان گفت: “در این حادثه، انگشت کوچک دست یک خانم ۳۰ ساله در حین کار با دستگاه رول کاغذ قطع شد”.

حمید جهاندوست گفت: “این مصدوم برای درمان به بیمارستان منتقل شد”.

شهرک صنعتی کاویان فریمان در ۳۰ کیلومتری شهر فریمان واقع است و حدود ۱۵۰ کارخانه تولیدی درآن فعال هستند.

به گزارش رکنا، مورخ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷، عملیات اطفا حریق در برج اداری جردن در حالی اطفا شد که دو تن از آتش نشانان در جریان این حادثه مصدوم شدند.

ساعت ۹:۴۱ صبح امروز (۱۶ مرداد) آتش‌سوزی در یک ساختمان اداری ۱۰ طبقه در خیابان آفریقا، بلوار صبا به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان چند ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

با تلاش آتش نشانان حریق دراین ساختمان اداره اطفا شد و عملیات لکه گیری نیز انجام شده است، در جریان این حادثه ۲ تن از آتش نشانان مصدوم شدند.

علت اولیه این حادثه آتش سوزی رنگ ها و تینرهایی اعلام شده که در طبقه نهم این ساختمان بوده است.
مرگ ۳ کارگر بر اثر انفجار در هتل آکادمی مجموعه ورزشی انقلاب

به گزارش ایلنا، مورخ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از کشته شدن سه کارگر به‌ دلیل انفجار مخزن در یک مجموعه ورزشی خبر داد.

سید جلال ملکی درباره جزییات این حادثه گفت: “ساعت ۲۰:۳۷ امروز (۱۶ مرداد) یک مورد حادثه انفجار در یک مجتمع ورزشی در خیابان سئول (تأسیسات هتل آکادمی مجموعه ورزشی انقلاب) به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اعلام شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله دو ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند، خاطرنشان کرد: “در قسمت تاسیسات یکی از ساختمان‌های این مجتمع ورزشی و در فضایی به وسعت ۳۰۰ متر مربع، کارگران مشغول کار روی یکی از مخازن بودند که یک‌باره انفجاری در یکی از مخازن رخ داد”.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه این انفجار منجر به آتش‌سوزی و تخریب ساختمان نشده، تصریح کرد: “تمام شیشه‌های همان بخش تخریب شده و به‌علت شدت انفجار متاسفانه هر سه کارگری که در آن لحظه در آنجا مشغول کار بودند جان خود را از دست دادند”.

ملکی ادامه داد: “محل ایمن‌سازی و در حال حاضر کارشناسان در حال بررسی علت حادثه هستند”.