تناقض تبعیض مذهبی؛ آزادی ۲ زندانی محکوم به حبس ابد به دلیل حفظ قرآن

مدیر ندامتگاه قزلحصار کرج گفت که ۲ محکوم به حبس ابد این ندامتگاه پس از کسب رتبه برتر مسابقه های قرآنی کشور مشمول عفو قرار گرفتند و از زندان آزاد شدند. استفاده از باورها و امتیازاتی که زندانیان به دلایل مذهبی بدست می آورند اتخاد رویه ای تبعیض آمیز است در مقایسه با زندانیانی که مذهبی نیستند یا پیرو دین دیگری هستند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، علیرضا گرامی روز شنبه افزود: “این مددجویان پس ازتمسک به قرآن و فراگیری علوم قرآنی مشمول عفو قرار گرفتند”.

وی اضافه کرد: “ندامتگاه قزلحصار دارای یک دارالقران مرکزی و ۴ مرکز آموزش قرآن در واحدها است که مددجویان ازآن ها برای فعالیت های قرآنی استفاده می کنند”.

گرامی افزود: “اکنون بیش از۳ هزار مددجو از این دارالقرآن ها برای فراگیری علوم قرآنی استفاده می کنند”.

ندامتگاه قزلحصار یکی از ۴ زندان مستقر درکرج است.

استفاده از باورها و امتیازاتی که زندانیان به دلایل مذهبی بدست می آورند اتخاد رویه ای تبعیض آمیز است در مقایسه با زندانیانی که مذهبی نیستند یا پیرو دین دیگری هستند.

لازم به یادآوری است که پیشتر نیز حکم زندانی «ع – ک» که به اتهام مواد مخدر مدت ۳ سال در اردوگاه کار درمانی استان مرکزی تحمل کیفر می‌کرد و منتظر اجرای حکم اعدام بود به دلیل “شرکت در برنامه‌های فرهنگی و حفظ کل قرآن” با یک درجه تخفیف از اعدام به ابد تقلیل یافت. همچنین روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های استان مرکزی در جلسه شورای اداری زندان‌های استان موافقت با تخفیف حکم اعدام به ابد ۳ زندانی حافظ قرآن را اعلام کرد.