محرومیت یک زندانی بیمار از رسیدگی پزشکی در زندان مرکزی زاهدان

ابراهیم شاهوزهی زندانی محکوم به اعدام که در زندان مرکزی زاهدان محبوس است، از دسترسی به خدمات پزشکی لازم برای درمان مشکلات بینایی اش محروم است. این زندانی محکوم به اعدام نامه‌ای برای قاضی نوشته و درخواست کرده هر چه زودتر حکمش اجرا شود تا از “این بدبختی نجات پیدا کند”.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، یک زندانی بیمار به نام ابراهیم شاهوزهی در زندان مرکزی زاهدان از رسیدگی‌های لازم پزشکی برای درمان ضعف چشمانش محروم است.

ابراهیم شاهوزهی

ابراهیم شاهوزهی، فرزند عبدالغنی که ۴ سال است به اتهام “قتل” در بند ۳ زندان مرکزی زاهدان نگهداری می‌شود از ضعف بینایی رنج می‌برد و به درخواست‌های وی برای رسیدگی پزشکی توجه نشده است.

وی در این مدت بینائیش بسیار ضعیف شده و اگر عینکش را در بیاورد جایی را نمی‌بیند و درخواست دارد تا چشمانش را عمل کند.

این زندانی محکوم به اعدام نامه‌ای برای قاضی نوشته و درخواست کرده هر چه زودتر حکمش اجرا شود تا از “این بدبختی نجات پیدا کند”.

یک منبع مطلع در این باره گفت: “نه دکتر و نه بهداری خوبی در زندان نیست، و ابراهیم را به بیرون زندان برای معالجه هم منتقل نمی‌کنند و در بند ۳ زندانیان سیگار می‌کشند و به چشمانش ضرر بیشتری می رسد ، حتی او را به بند سلامت هم منتقل نکردند”.

هرانا پیشتر طی گزارشی به برخی از مشکلات زندانیان زندان مرکزی زاهدان از جمله، عدم رسیدگی پزشکی، وجود پررنگ مواد مخدر، فساد اداری، محرومیت از تغذیه مناسب، محروم ماندن از مرخصی، نبود تهویه مناسب و رفتارهای سلیقه‌ای مسئولان اشاره کرده بود.

همچنین در گزارشی تحت عنوان وضعیت بغرنج زندان مرکزی زاهدان به روایت شاهدین آمده بود شرایط بند سه که محل نگهداری زندانیان سیاسی و امنیتی محسوب می شود در فصل سرما سخت توصیف شده است، بطوریکه هم اکنون با توجه به آمار تخت ها ظرفیت این بند ۱۷۳ نفر عنوان شده ولی مسئولین با منتقل کردن دهها زندانی بی جا در کنار زندانیان سیاسی که عمدتا در این بند گذران حبس میکنند، از افزایش جمعیت بعنوان ابزاری برای فشار بر زندانیان سیاسی-امنیتی استفاده میکنند.