اتهامات جدید برای حیدری فر / دادستان تهران از صدور ۱۵۰ فقره کیفرخواست برای معترضان دیماه خبر داد

 دادستان تهران از صدور کیفرخواست علیه قاضی پرونده کهریزک خبر داد و گفت که وی هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد. وی در خصوص پرونده متهمان حوادث دی‌ماه، با اشاره به صدور ۱۵۰ فقره کیفرخواست، از صدور ده فقره حکم محکومیت از سوی شعب دادگاه انقلاب اسلامی تهران و همچنین از محکومیت به حبس یک شهروند متهم به جاسوسی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، جعفری دولت‌آبادی در سی‌امین جلسه شورای معاونان دادسرای تهران از صدور کیفرخواست علیه علی‌اکبر حیدری‌فرد قاضی پرونده کهریزک با شش عنوان اتهامی خبر داد و با اشاره به این که این دومین پرونده مفتوح برای نامبرده است، افزود: “کیفرخواستی که در پرونده اول وی صادر شده بود، منتهی به صدور حکم محکومیت گردیده است و هم‌اکنون وی در زندان به سر می‌برد”.

وی در خصوص پرونده سردار رویانیان با سه عنوان اتهامی، با اذعان به طولانی شدن زمان رسیگی به این پرونده، این اطاله را ناشی از ضرورت حسابرسی و کارشناسی اقدامات مالی در پرونده اعلام نمود. وی هم‌چنین از صدور ۱۲ فقره کیفرخواست در پرونده‌های متهمان ارزی اخیر خبر داد.

صدور ده فقره حکم متهمان اعتراضات دی‌ماه

جعفری دولت‌آبادی در خصوص پرونده متهمان حوادث دی‌ماه، با اشاره به صدور ۱۵۰ فقره کیفرخواست، از صدور ده فقره حکم محکومیت از سوی شعب دادگاه انقلاب اسلامی تهران خبر داد و در خصوص میزان مجازات‌های مورد حکم و وضعیت دیگر متهمان اعتراضات اخیر اظهار داشت: “مدت حبس‌های تعیین شده یک تا پنج سال است و سایر پرونده‌ها در محاکم انقلاب اسلامی یا محاکم عمومی تهران تحت رسیدگی است”.

محکومیت یک جاسوس و محکومیت یک کارگزار سابق دولتی

وی در خصوص محکومیت یک متهم به جاسوسی به شش سال حبس، اظهار داشت: “این فرد که دارای تابعیت ایرانی – انگلیسی است، پرونده مفتوح دیگری مرتبط با یکی از بانک‌های خصوصی دارد که در جریان رسیدگی است”.

دادستان تهران هم‌چنین از محکومیت یکی از مسوولان سابق وزارت جهاد کشاورزی به هشت سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی خبر داد.

وی اعلام کرد: “تحقیقات در پرونده مهدی جهانگیری ادامه دارد و نامبرده هفته گذشته با تودیع وثیقه آزاد شده است”.