امه همسر احمدرضا جلالی؛ با پیگیری های قانونی به نتیجه نرسیدیم

– ویدا مهرنیا همسر دکتر احمدرضا جلالی طی نامه ای سرگشاده به خانم شهیندخت ملاوردی در خصوص حکم اعدام همسرش نوشته است “علیرغم همه اقدامات ضد حقوق بشری انجام گرفته در مورد همسرم همگی ما تلاش کرده ایم با احترام به قانون، موضوع را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنیم ولی تاکنون هیچ نتیجه و حتی پاسخی دریافت نکردیم”.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پس از تایید حکم اعدام دانشمند ایرانی، دکتر احمدرضا جلالی همسر وی خانم ویدا مهرنیا با نگارش نامه ای سرگشاده به خانم شهیندخت ملاوردی اعتراض خود را نسبت به این حکم ناعادلانه اعلام کرده است.
او در قسمتی از این نامه که هرانا نسخه ای از آن را دریافت کرده است، نوشته: “علیرغم همه اقدامات ضد حقوق بشری انجام گرفته در مورد همسرم همگی ما تلاش کرده ایم با احترام به قانون،موضوع را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنیم ولی تاکنون هیچ نتیجه و حتی پاسخی دریافت نکردیم”.

همچنین وی در این نامه به بی توجهی های مسئولین قضایی نیز اشاره کرده و گفته: “با توجه به بی اعتنایی مسئولان امر از جمله ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و آقای جواد لاریجانی دبیر آن ستاد، که گویی هیچ وظیفه ای در رسیدگی به نقض حقوق بشر در ایران ندارد و فقط مسئول تهیه گزارش برای پاک کردن صورت مسئله حقوق بشر در ایران است”.

در خصوص احمد رضا جلالی لازم به توضیح است، وی به اتهام جاسوسی و دست داشتن در قتل دو دانشمند اتمی ایران به اعدام محکوم شد.

پیشتر نیز سازمان‌های بین‌المللی دفاع از حقوق بشر و نیز کارشناسان حقوقی سازمان ملل در گذشته شیوۀ رسیدگی به اتهامات وارد شده به وی را دارای ایرادات بسیاری ارزیابی کرده و محاکمۀ او را به سبب ارتکاب تخلفات فراوان در روند تشکیل پرونده، غیرعادلانه توصیف کردند.
Facebook
Twitter
Google+