بیش از ۱۸۰ فعال سیاسی خواهان لغو حکم حبس محمدرضا خاتمی شدند

جمعی از فعالان سیاسی در بیانیه ای نسبت به حکم ۲ سال حبس محمدرضا خاتمی اعتراض کرده و خواهان لغو این حکم توسط قوه قضاییه در دادگاه تجدیدنظر شدند. آقای خاتمی پس از آنکه در آبانماه سال گذشته مدعی شده بود که در انتخابات سال ۸۸، هشت میلیون رای به نفع محمود احمدی نژاد به صندوق ها ریخته شده است، تحت تعقیب قضایی قرار گرفت و نهایتاً به دو سال حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از جماران، بیش از ۱۸۰ فعال سیاسی از جمله محسن آرمین، حسن اسدی زیدآبادی، مصطفی تاجزاده، سعید حجاریان، عبدالله رمضان‌زاده، محسن صفایی‌فراهانی، شهیندخت مولاوردی، عبدالله ناصری و بهزاد نبوی با امضای بیانیه‌ای به محکومیت محمدرضا خاتمی به دو سال زندان اعتراض کردند.

امضا کنندگان این بیانیه از قوه قضائیه درخواست کرده‌اند که “هرچه سریع‌تر این حکم را در دادگاه تجدیدنظر نقض کند و حق اظهارنظر آزاد همه ایرانیان را در عمل محترم بشمارد”.

محمدرضا خاتمی، در آبان ماه سال گذشته مدعی شده بود که در سال ۸۸ هشت میلیون رای به نفع محمود احمدی‌نژاد به صندوق‌ها اضافه شده و در پی آن تحت تعقیب قضایی قرار گرفته بود.

در تاریخ ۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۱ خرداد ۹۸، ۲۸ و ۲۹ خردادماه ۹۸ جلسات اول تا چهارم رسیدگی به اتهامات محمدرضا خاتمی در ساختمان شماره دو قوه قضاییه و در شعبه ۱۰۵۷ کارکنان دولت برگزار شد.

روز شنبه ۱۵ تیرماه ۹۸، حکم دادگاه مبنی بر تحمل دو سال حبس تعزیری به اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” به محمدرضا خاتمی ابلاغ شد.

پس از آن محمدرضا خاتمی در پی صدور حکم دو سال حبس خود، با انتشار بیانیه کوتاهی متن کامل دفاعیات و مستندات مبنی بر اثبات ادعای خود را منتشر کرد.

سید محمدرضا خاتمی (متولد ۱۳۳۸ در اردکان) پزشک و سیاستمدار اصلاح طلب ایرانی است. او که نایب‌رئیس مجلس ششم بود، دبیر کل سابق جبهه مشارکت و عضو فعلی شورای مرکزی آن است.