بازداشت مدیر یک گروه تلگرامی بدلیل انتشار اخبار مربوط به سیل در بابل

رئیس پلیس فتای استان مازندران از شناسایی و بازداشت مدیر یک گروه تلگرامی در بابل بدلیل انتشار اخبار مربوط به سیل و “شایعه پراکنی” در این خصوص خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اعتمادآنلاین، امروز چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، حسن محمدنژاد، رئیس پلیس فتای استان مازندران گفت که فردی که در فضای مجازی با راه‌اندازی یک گروه تلگرامی با ۴ هزار عضو اقدام به انتشار “محتوای غیر اخلاقی، اخبار و شایعه‌پراکنی” در خصوص سیل‌های اخیر در کشور می‌کرد بازداشت شد.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای مازندران مدعی شد: “برابر بررسی‌های به عمل آمده این گروه تلگرامی در حوزه شایعه پراکنی در خصوص سیل اخیر فعالیت داشته که برابر هماهنگی قضائی از فعالیت این گروه تلگرامی جلوگیری شد”.

لازم به یادآوری است که پیشتر نیز در تاریخ ۲۴ فروردین ماه، رئیس پلیس فتای استان خوزستان ار معرفی ۲۴ شهروند به دستگاه قضایی به اتهام پخش شایعه درباره سیل و “تشویش اذهان عمومی” خبر داده بود.

وقوع سیل در ایران طی هفته‌های اخیر ابعاد گسترده‌ای به خود گرفته و در بسیاری از استان‌های کشور خسارات جانی و مالی بسیاری بجا گذاشته است.

سیل در نقاط مختلف ایران از ۲۶ اسفندماه آغاز شده است و تاکنون در برخی مناطق ادامه یافته است. در پی این سیل صدها نفر مجروح و دهها تن جان باختند. عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران خسارت سیل اخیر در ایران را بین ۳۰ تا ۳۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرده است. او گفته ۲۵ استان و بیش از چهار هزار و ۴۰۰ روستا در کشور درگیر سیل شدند.