تبعید یک زندانی تبعه ترکیه به زندان تبریز

یک زندانی تبعه ترکیه به نام آیدین اوجیلک که در حال گذراندن محکومیت ۵ ساله خود در بند عمومی زندان ارومیه بود روز چهارشنبه به زندان تبریز تبعید شده است. گفته می‌شود این اقدام در پی درخواست وی و اعلام اعتصاب غذایش جهت انتقال او به بند سیاسی زندان ارومیه صورت گرفته است. آقای اوجلیک به اتهاماتی از جمله عضویت در گروههای مخالف نظام و عبور غیرقانونی از مرز به حبس محکوم شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۵ دی‌ماه ۹۷، آیدین اوزجلیک، زندانی سیاسی تبعه ترکیه از زندان ارومیه به زندان تبریز تبعید شده است.

یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی به گزارشگر هرانا گفت: “آیدین اوزجلیک، که در بند ۳-۴ عمومی زندان ارومیه محبوس بود در پی درخواست مکرر برای انتقال وی به بند زندانیان سیاسی اعلام کرده بود که در صورت عملی نشدن خواسته‌اش دست به اعتصاب غذا خواهد زد. در پی این اقدام مسئولین زندان به جای رسیدگی به خواسته اش وی را روز چهارشنبه به زندان تبریز تبعید کردند”.

به گفته این منبع مطلع آیدین اوزجلیک در زمان محاکمه از داشتن وکیل نیز محروم بوده است.

این زندانی اهل شهر موش کشور ترکیه، پیشتر توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ارومیه به دلیل خروج غیرقانونی از مرز به دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

اوایل سال جاری نیز آیدین اوزجیلک توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام «عضویت در گروه های مخالف نظام» به ۵ سال حبس تعزیری محکوم و این حکم در شعبه ۱۳ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی نیز عینا تائید شده بود.

وی در بهمن ماه سال گذشته در ارومیه بازداشت شده بود.