دستگیری سه نفر از معترضان مجتمع کشت و صنعت هفت تپه

در جریان اعتراضات امروز کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه به همراه خانواده‌هایشان، حوالی ظهر امروز (یکشنبه ۲۷ آبان ماه) سه نفر از معترضان بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، صدها نفر از کارگران هفت تپه به دلیل مشکلات بوجود آمده در این مجتمع و معوقات مالی سه تا چهار ماهه‌ خود، در چند روز گذشته اعتراضاتی برپا کرده‌اند.

گفته می‌شود دو نفر از بازداشت‌شدگان بنام «اسماعیل بخشی» و «محسن آرمان» از نمایندگان منتخب کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه هستنند و نفر سوم یک خانم از اعضای خانواده کارگران معترض است که در اعتراضات امروز مشغول گرفتن عکس بوده است.

اعتراض این کارگران که تعداد آنها تا ۷۰۰ نفر برآورد شده است، گفتند: “در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی مجتمع نیشکر هفت‌تپه مشغول کارند و از تقریبا دو هفته پیش اعتراض صنفی خود را نسبت به تاخیر در پرداخت شدن مطالبات مزدی از سر گرفته‌اند که تا امروز یکشنبه (۲۷ آبان ماه) ادامه یافته است”.

لازم به اشاره است که امروز، سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: “آقای اژه‌ای (معاون اول رییس قوه قضاییه) در جلسه امروز صبح گفت که بنده فقط واقعیت‌هایی را عرض می‌کنم، زیرا بسیاری از اخبار صحت ندارد، مثلا مدیرعامل شرکت کشت و صنعت هفت‌تپه فراری است و اصلا زندان نیست که فرصتی به او داده شود تا مشکلات را حل کند”.

همچنین به گفته نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی، وزیر اقتصاد دستور پرداخت مطالبات معوقه مزدی کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه را صادر کرده است.

کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در ۱۳ روز گذشته به دلیل پرداختن نشدن چهار ماه حقوق، با حضور در محل شرکت و فرمانداری شوش خواستار پرداخت حقوق معوقه خود شدند.

کشت و صنعت هفت تپه، قدیمی‌ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می‌گذرد و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اواخر سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان خصوصی‌سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.

حدود چهار هزار نفر به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در بخش‌های مختلف این شرکت بزرگ تولید شکر مشغول کار هستند.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در ۱۵کیلومتری شهر شوش در شمال خوزستان واقع است.