دستکم ۹ تجمع اعتراضی برگزار شد

امروز، جمعی از کارگران خطوط ابنیه راه‌آهن در برخی نقاط مختلف کشور، گروهی از کارگران تعدیل شده شرکت حمل و نقل بین‌المللی آبادان، بازیکنان تیم فوتبال سپیدرود، جمعی از مردم شاهرود، جمعی از مالباختگان موسسه افضل توس و کاسپین در مشهد، جمعی از کارگران شرکت لوله سازی اهواز، گروهی از رانندگان بخش ماشین آلات پارس جنوبی و گروهی از کارگران ماشین‌سازی اراک در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، در ادامه اعتراض صنفی روزهای گذشته کارگران خطوط ابنیه راه‌آهن در برخی نقاط مختلف کشور، صبح امروز (۳۰ اردیبهشت ماه) گروهی از کارگران تراورس زاگرس در محل کار خود تجمع کردند.

در ادامه اعتراض صنفی روزهای گذشته کارگران تراورس در برخی نقاط مختلف کشور، صبح امروز اجتماع کارگران تراورس زاگرس ادامه یافت.

کارگران تراورس زاگرس که دیروز نیز تجمع مشابهی در محل کار خود برپا کرده بودند، مدعی‌اند؛ پرداخت مطالبات مزدی آن‌ها به تاخیر افتاده و چند ماه حق بیمه آنها پرداخت نشده است.

از قرار معلوم، کارگران تراورس گلستان و گرگان نیز در اعتراض به عدم دریافت حقوق و واریز نشدن حق بیمه، دیروز در برابر دفتر این شرکت تجمع کرده بودند. گفته می‌شود کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن منطقه لرستان از یک هفته پیش در اعتصاب هستند.

تجمع کارگران تعدیل شده شرکت «حمل‌ و نقل آبادان» در مقابل اداره کار غرب تهران

به گزارش ایلنا، صبح امروز، گروهی از کارگران تعدیل شده شرکت حمل و نقل بین‌المللی آبادان برای پیگیری وضعیت شغلی خود مقابل ساختمان اداره کار غرب تهران تجمع کردند.

شماری از کارگران تعدیل شده شرکت حمل و نقل آبادان که بامداد امروز (۳۰ اردیبهشت) از محل کار خود در منطقه اسلامشهر راهی تهران شده‌اند، در تماس با ایلنا گفتند: “قرارداد شغلی ما که تعدادمان به حدود ۸۰ تا ۹۰ نفر می‌رسد؛ به مرور از سال ۹۱ به بهانه اتمام قرارداد کار، فسخ شده است”.

کارگران گفتند: “باوجود آنکه از آن تاریخ تاکنون، ما راننده‌های بیکار شده با طرح شکایت در اداره کار غرب تهران پیگیر مطالبات معوقات و بازگشت به‌کار خود شده‌ایم، اما هنوز بلاتکلیف هستیم”.

یکی از کارگران این واحد حمل‌ونقل جاده‌ای در توضیح این ماجرا گفت: “همکارانی که بیکار شده‌اند بین ۷ تا ۲۵سال سابقه کاری داشتند و همزمان برای بازگشت به کار و وصول مطالبات خود به اداره کار غرب تهران شکایت کرده‌اند که در نهایت پرونده شکایت تعدادی از همکاران‌مان به شهرستان اسلامشهر انتقال یافته است”.

این کارگر افزود: “هیات حل اختلاف به عنوان مرجع رسیدگی‌کننده به این شکایت در اداره کار غرب تهران با این استدلال که «ماهیت کار کارگران حمل ونقل آبادان دائمی است» اخراج ما را نپذیرفته و برای تعدادی از کارگران رای بازگشت به کار صادر کرده است”.

به گفته وی، در حال حاضر بعد از گذشت چند سال هنوز به پرونده تعداد زیادی از این کارگران رسیدگی نشده و از سوی دیگر احکام صادر شده برای برخی از همکاران آنها به دلیل تمکین نکردن؛ کارفرما اجرایی نمی‌شود.

از قرار معلوم کارگران بیکار شده‌ی شرکت حمل‌ونقل آبادان در این مدت در جستجوی کار به واحدهای صنعتی و خدماتی زیادی مراجعه کرده‌اند اما به دلیل شرایط سنی خود، موفق به پیدا کردن کار نشده‌اند.

تجمع بازیکنان سپیدرود در محل باشگاه

به گزارش میزان، بازیکنان تیم فوتبال سپیدرود برای دریافت مطالبات خود در محل این باشگاه حضور پیدا کردند.

بازیکنان تیم سپیدرود که مدتی است منتظر تسویه حساب هستند، با حضور در باشگاه گرد هم جمع شدند و مطالبات خود را طلب کردند. البته در باشگاه سپیدرود بجز برادر جوان تن‌زاده، مالک سپیدرود، فرد دیگری حضور نداشت. از این رو بازیکنان با وی مذاکره کردند.

در این ملاقات بازیکنان مدعی شدند تحت هیچ شرایطی چک قبول نخواهند کرد و برای تسویه حساب فقط پول نقد می‌خواهند. حال باید دید با توجه به تاریخ‌های اعلام شده از سوی باشگاه برای تسویه حساب با بازیکنان، پول نقد به آن‌ها تعلق خواهد گرفت یا قرار است چک پرداخت کنند.

اعتراض مردم شاهرود

به گزارش هرانا، صبح امروز جمعی از مردم شاهرود در اعتراض به انتقال اداره کل راه و ترابری به شهر سمنان،اقدام به برگزاری تجمع کردند.

امروز نیز اعتراض مردم شاهرود به انتقال اداره کل راه و ترابری از شاهرود به سمنان در شهر شاهرود برای چندمین روز متوالی ادامه داشت.

نمایشگر ویدیو

00:00
00:19

به گزارش رکنا، رییس جمهور با درخواست نماینده پیشین شاهرود (کاظم جلالی) مبنی بر عدم انتقال اداره کل راه به سمنان موافقت کرد.