آزادی زانا محمودی همزمان با انتقال دو تن به زندانهای سقز و سنندج

یک بازداشتی از اهالی شهرستان کامیاران بعد از دو ماه با تودیع وثیقه از زندان آزاد شد. همزمان دو شهروند دیگر در سنندج و سقز جهت اجرای حکم به زندان منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، «زانا محمودی» پس از گذشت دو ماه بازداشت با تودیع وثیقه‌ی ۸۰ میلیون تومانی از بازداشتگاه اطلاعات سنندج آزاد شد.

یک منبع مطلع در این رابطه گفت: «اتهام مطرح شده علیه زانا محمودی همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام عنوان شده است و قرار است به زودی در دادگاه انقلاب مورد محاکمه قرار گیرد.»

زانا محمودی روز ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ در کامیاران همزمان با بازداشت چند تن دیگر در این شهرستان دستگیر و به بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات سنندج منتقل شد و تا قبل از درخواست وثیقه، موفق به برقراری تماس با خانواده‌‌اش نشده و از حق دسترسی به وکیل هم محروم بوده بود.

از سوی دیگر روز شنبه ٢٢ اردیبهشت سال جاری، «مهیار احمدی» که پیش‌تر بە اتهام «تبلیغ علیە نظام» بە ٣ ماه حبس تعزیری و ٣ سال حبس تعلیقی محکوم شده است، جهت اجرای حکم به زندان سنندج منتقل شد.

از راست «مهیار احمدی» و «فؤاد کیخسروی»

مهیار احمدی ٢۴ ساله فارغ‌التحصیل رشته‌ی کامپیوتر دانشکده‌ی یزدان‌پناه روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن‌ ۱۳۹۶ از سوی نیروهای وزارت اطلاعات در سنندج بازداشت شد و پس از دو ماه با تودیع وثیقە‌ی ١۵٠ میلیون تومانی موقتا آزاد شده بود.

همزمان «فؤاد کیخسروی»، که پیش از این از سوی دادگاه انقلاب سقز بە اتهام «تبلیغ علیە نظام» بە تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود، جهت اجرای حکم به زندان این شهر منتقل شد.