امام جمعه اهل سنت آزادشهر کشتار شهروندان بلوچ توسط نیروهای انتظامی را محکوم کرد

مولوی محمدحسین گرگیج امام جمعه اهل سنت آزادشهر، کشتار شهروندان بلوچ توسط نیروهای انتظامی را محکوم کرد و با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم در حاشیه کشور، خواستار بازگشایی مرزها جهت امرار معاش قشر ضعیف جامعه شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از پایگاه خبری دفتر مولوی گرگیج، مولوی محمدحسین گرگیج امام جمعه اهل سنت آزادشهر در فرازی از مراسم نماز جمعه (۲۱ اردیبهشت ۹۷) این شهرستان گفت: “باید به قشر ضعیف جامعه توجه شود، امروز وضعیت اقتصادی کشور به گونه‌ای دچار بحران است که سفره‌های مردم خالی‌شده است”.

ایشان با انتقاد از کشتار بی‌مورد شهروندان بلوچ توسط برخی مأموران تصریح کرد: “باید به فکر ملت به‌خصوص مرزنشینان بود که خشک‌سالی از یکسو آنان را رنج می‌دهد و انسداد مرزها از سویی دیگر بر مشکلاتشان افزوده است، متأسفانه این روزها مردم به خاطر حمل چند کیسه برنج کشته می‌شوند”.
این عالم اهل سنت افزود: “طبق اخبار رسیده تاکنون ۷۱ نفر به سبب همین مسائل جزئی کشته شده‌اند، این شهروندان، شکار کوه و جنگل نیستند که به راحتی از بین می‌روند؛ امروز شکار حیوانات هم ممنوع است و تخریب محیط‌زیست حبس و جریمه دارد”.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر خواستار “بازگشایی مرزها جهت رفع مشکلات معیشتی مردم” شد و خاطرنشان ساخت: “باید به این موضوع توجه کرد که چرا مردم جان خود را به خاطر حمل چند کیسه برنج به خطر می‌اندازند؟! زیرا این افراد برای امرار معاش و عدم شرمندگی مقابل خانواده دست به این کار می‌زنند پس این مرزها باید با درایت بازگشایی شوند تا تجارت مردم رونق گیرد”.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور بیان داشت: “مرزها نباید در انحصار گروه خاصی قرار گیرد و سود آن فقط در اختیار افراد خاص باشد، باید به معیشت مردم توجه شود چرا که انقلاب متعلق به مستضعفین بود لذا نباید مستضعفان ضعیف‌تر شوند و نیرومندان قوی‌تر شوند”.
شب چهارشنبه مورخ ۱۹ اردیبهشت ۹۷ پلیس سراوان در شهرک رجایی این شهر به سمت خودرو حامل ۴ کیسه برنج آتش گشودند که در اثر آن یک جوان بلوچ کشته شد.