تعدیل و معوقات مزدی کارگران در ۲ واحد صنفی

صدو پنجاه کارگران اتوبوسرانی آبادان دستکم ۳ ماه حقوق و عیدی از کارفرما طلبکارند، در اصفهان نیز صد نفر از کارگران شرکت واگن‌سازی کوثر به علت عدم تولید تعدیل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، پرداخت دستمزد حدود ۳۰ کارگر قرارداد مستقیم و ۱۲۰ کارگر پیمانی اتوبوسرانی شهر آبادان، دست‌کم برای مدت ۳ ماه به تاخیر افتاده‌ است.

این کارگران که در حرفه‌هایی همچون رانندگی، تعمیرات، موتوری، ستادی و اداری شرکت واحد اتوبوسرانی آبادان مشغول کارند، بابت دو ماه دستمزد ۹۶ و یک ماه حقوق فروردین ماه سال جاری طلبکارند. هنوز عیدی سال ۹۶ کارگران پیمانکاری نیز پرداخت نشده است.

به گفته کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی آبادان، در ساختار کنونی بخشی از درآمدهای آن‌ها درحالی به پیمانکار اختصاص پیدا می‌کند که مالکیت تمام خودرو‌ها و وظیفه تامین تمامی هزینه‌های مربوط به آن‌ها برعهده سازمان اتوبوسرانی آبادان است.

کارگران پیمانکاری اتوبوسرانی آبادان در ادامه با بیان اینکه هزینه سوخت، قطعات و سایر موارد مصرفی خودرو‌ها در سال جاری به نسبت سالهای قبل افزایش یافته و مسئولان اتوبوسرانی در تامین منابع مالی آن‌ها دچار مشکل شده‌اند، افزودند: “سازمان اتوبوسرانی یک واحد خدماتی و فاقد درآمد مستقیم است از این رو از شهردار و سایر مسئولان درخواست داریم در تامین هزینه‌ای جاری شرکت واحد اتوبوسرانی کمک کنند”.
۱۰۰ کارگر از ۲۵۰ کارگر واگن سازی کوثر اخراج شدند

به گزارش زمانه، مصطفی اباذری رئیس اداره کار شهر رضا در استان اصفهان اخراج ۱۰۰ کارگر شرکت واگن‌سازی کوثر را تائید کرد. این کارخانه پیش از این ۲۵۰ کارگر داشت که ۱۰۰ تن از آنان طی روزهای گذشته به علت عدم تولید تعدیل شدند. اباذری گفت: “مدیران شرکت به دلیل عدم پایبندی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی به تعهداتش ممکن است ۱۵۰ کارگر دیگر را هم اخراج کنند”. واگن‌سازی کوثر یکی از سهامداران و مالکان عمده شرکت هپکو اراک بود که اعتراض‌های گسترده کارگرانش در سال گذشته با خشونت سرکوب شد.