شاهد ضرب و شتم دختر جوان توسط گشت ارشاد، تحت بازجویی و ضرب و شتم قرار گرفته است

زنی که شاهد ضرب و شتم یک دختر جوان توسط مأمور گشت ارشاد بوده، در روزهای گذشته بارها بازجویی شده و مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر در این باره گفت که “خانم حسن آبادی ۴۷ ساله که شاهد ضرب و شتم نسترن بوده، بارها به بازداشتگاه وزرا احضار، مورد بازجویی و حتی ضرب و شتم قرار گرفته است. صحنه‌ای که خانم حسن آبادی از ضرب و شتم نسترن دیده بسیار وحشتناک‌تر از آن چیزی است که در ویدئو وجود دارد”.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کانون زنان ایرانی، هفته گذشته ویدیویی از ضرب و شتم دختر جوانی به نام نسترن منتشر شد که واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی برانگیخت. در این ویدیو یک پلیس زن دختر جوانی را به دلیل نوع پوشش مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.

نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر در این باره گفت: «خانم حسن آبادی ۴۷ ساله که شاهد ضرب و شتم نسترن بوده، بارها به بازداشتگاه وزرا احضار، مورد بازجویی و حتی ضرب و شتم قرار گرفته است. صحنه‌ای که خانم حسن آبادی از ضرب و شتم نسترن دیده بسیار وحشتناک‌تر از آن چیزی است که در ویدئو وجود دارد.»

خانم حسن آبادی که شاهد ضرب و شتم نسترن بوده
او تعریف می‌کند که مأمور ارشاد موهای بافته‌شده نسترن را گرفته بود و روی زمین می‌کشید که خانم حسن‌آبادی به‌شدت ناراحت می‌شود و برای نجاتش مداخله می‌کند که مأمورها او را هم ا آن‌قدر زدند که مانتوی‌اش پاره شد و پس از آن بارها به وزرا احضار شده است.

نسرین ستوده همچنین درباره شاپرک شجری زاده، یکی از دختران انقلاب نیز گفت: «شاپرک نیز چندین بار به بازداشتگاه وزرا و همچنین به دادسرای امنیت احضار شده و هربار تحت‌فشار روحی و توهین و تحقیر قرارگرفته است. برای شجری زاده پرونده جداگانه‌ای در دادسرای امنیت شهید مقدس گشوده شده است.»

لازم به یادآوری است که انتشار فیلمی در شبکه‌های اجتماعی که نشان دهنده ضرب و شتم یک دختر جوان توسط گشت ارشاد نیروهای انتظامی است، طی روزهای گذشته بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی داشته و در نهایت مقام‌های رسمی دولت ایران را نیز وادار به واکنش کرد. پلیس اصالت ویدئوی منتشر شده از برخورد ماموران گشت ارشاد و کتک زدن یک زن جوان را تایید کرده و گفته این شیوه برخورد را تایید نمی‌کند. وزیر کشور ایران هم دستور داده که گزارشی در این باره تهیه شود.