مریم شریعتمداری و کامران ایازی آزاد شدند

– مریم شریعتمداری از معترضان حجاب اجباری و کامران ایازی، پزشک و زندانی سیاسی سابق، پس از دو روز بازداشت امروز آزاد شدند. خانم شریعتمداری همراه با مادر خود روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه، در شهرری با اعمال خشونت و ضرب و شتم توسط ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد و “میترا جمشیدزاده” مادر وی نیز نیمه شب همان روز در بیابان رها شده بود. همچنین کامران ایازی، پزشک و زندانی سیاسی سابق که در شهرری بازداشت شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مریم شریعتمداری از معترضان حجاب اجباری امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، پس از دو روز بازداشت آزاد شد.

نسرین ستوده وکیل مریم شریعتمداری با اعلام این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “مریم شریعتمداری امروز آزاد شد. مادر مریم امروز طی تماسی که با او داشتم این خبر را به من اطلاع داده است. از اتهامات و دلیل بازداشت وی در این پرونده اطلاعی ندارم. “

مریم شریعتمداری

لازم به ذکر است که خانم شریعتمداری همراه با مادرش “میترا جمشیدزاده” روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، با اعمال خشونت در شهرری بازداشت شدند، سپس با چشمانی بسته به مکانی خارج از شهر منتقل شد و مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند. مادر وی ساعت ۱ بعد از نیمه شب همان روز در بیابان رها شد.

مریم شریعتمداری که پیش‌تر در تاریخ ۴ اسفند‌ ۹۶ به دلیل اعتراض به حجاب اجبازی بازداشت شده بود، طی حکمی توسط شعبه ۱۰۹۱ دادگاه کیفری دو استان تهران به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

دادگاه خانم شریعتمداری که در تاریخ ۴ اسفندماه در اعتراض به حجاب اجباری بازداشت شده بود، در تاریخ ۲۶ اسفندماه سال ۹۶ در مجتمع قضایی ارشاد تهران برگزار شده بود و حکم وی در تاریخ ۵ فروردین ۹۷ به نسرین ستوده، وکیل مدافعشان ابلاغ شده است.

لازم به ذکر است، روز چهارشنبه به دنبال پیدا شدن یک جسد مومیایی شده منتسب به رضاشاه در شهرری جو امنیتی همراه با حضور گسترده ماموران برای متفرق کردن تجمع احتمالی شهروندان برقرار شده بود.

کامران ایازی، پزشک و زندانی سیاسی سابق که روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه در شهرری بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود، امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، پس از دو روز بازداشت آزاد شد.

کامران ایازی

لازم به ذکر است، کامران ایازی در دی ماه سال ۹۴ پس از گذراندن پنج سال حبس با اتهام “تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی و توهین به مقدسات” از زندان رجایی شهر آزاد و تنها ۵ ماه پس از آزادی‌اش، برای اجرای حکم سه ماه و یک روز حبس مربوط به مقاومت در مقابل حمله گارد ویژه به بند ٣۵٠ در سال ٩٣، به زندان اوین فرا خوانده شد و در تاریخ ۲۶ مردادماه سال ۹۵، از بند ھشت زندان اوین آزاد شد.