رد درخواست اعاده دادرسی رضا آقاخانی برای سومین بار

درخواست اعاده دادرسی رضا آقاخانی فعال ملی مذهبی برای سومین بار توسط شعبه ۳۸ دیوان عالی کشور رد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سایت ملی مذهبی، حسن آقاخانی، وکیل این زندانی سیاسی، دو بار درخواست اعاده دادرسی برای موکل خود را مطرح کرده بود که هر دو بار درخواست‌ها بدون ارائه هیچ توضیحی از سوی شعبه ۳۸ دادگاه انقلاب رد شدند.

حکم رضا آقاخانی در مردادماه سال ۱۳۹۴ با وجود بررسی در دیوان عالی کشور سرانجام تائید شد. لازم به ذکر است که رضا آقاخانی از آبان ماه سال گذشته روانه زندان شده است.

پیش از بررسی مجدد این پرونده شعبه ۳۵ دیوان عالی کشور در اعاده دادرسی، اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” را رد و آن را وارد ندانست. با وجود اینکه این اتهام اثبات نشد، سه سال حبس تعزیری این فعال سیاسی در شعبه ۵۴ دادگاه انقلاب اسلامی تائید شد.

رضا آقاخانی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به دلیل عضویت در آنچه دادگاه “گروهک غیرقانونی ملی مذهبی” نامیده و همچنین اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی محکوم شده بود که این حکم سه سال زندان از سوی شعبه ۳۴ دادگاه تجدیدنظر هم تائید شد.

رضا آقاخانی در خردادماه سال ۹۲ به مدت ۴۵ روز به صورت موقت بازداشت‌شده بود. وی همچنین در سال‌های دهه شصت نیز چند سال حبس را به خاطر فعالیت‌های سیاسی‌اش تحمل کرده است.

رضا آقاخانی چندی پیش نیز همراه با چند زندانی دیگر در اعتراض به نقض حقوق بشر در کشور و در حرکتی نمادین با مطالباتی حقوق بشری دست به یک اعتصاب غذای سه روزه زده بودند.