مرگ ۲ کارگر در سایه فقدان ایمنی محیط کار

خبرگزاری هرانا – روز گذشته در سایه فقدان ایمنی محیط کار، ۲ کارگر کشته شدند. ایران در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از صدا و سیما مورخ ۱۶ فرودین ماه ۱۳۹۷، کارگر ۳۱ ساله در کارخانه کارتن سازی خرو شهرک صنعتی خیام نیشابور جان خود را از دست داد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نیشابور گفت: “این کارگر، صبح امروز در زمان پایان شیفت کاری خود و هنگام نظافت دستگاهها جهت تحویل به شیفت بعدی دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد”.

سرهنگ بیات مختاری افزود: “علت این حادثه گیر کردن لباس کار در دستگاه به علت رعایت نکردن نکات ایمنی از سوی کارگر است”.
جان باختن مرد تبریزی بر اثر سقوط از ساختمان

به گزارش صدا و سیما مورخ ۱۶ فرودین ماه ۱۳۹۷، سقوط مرد ۴۶ ساله در تبریز از بالای طبقه دوم ساختمان نیمه کاره ، مرگ وی را در برداشت.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: “این فرد در اثر این سقوط، به شدت دچار آسیب دیدگی و جراحت شده بود”.

آتش پاد داوود طالب نژاد افزود: “آتش نشانان بلافاصله فرد مصدوم را برای مداوا در اختیار عوامل اورژانس قرار دادند که پس از بررسی های لازم مشخص شد وی در دم جان باخته است”.

وی خاطرنشان کرد: “این حادثه امروز زمانی که وی در حال استفاده از بالابر ساختمانی و در بالای طبقه دوم ساختمان نیمه کاره قرار داشت رخ داد”.