انتقال یک شهروند بازداشت شده به زندان دیزل آباد کرمانشاه

عبدالرحیم نظری شهروند بازداشت شده در شهرستان جوانرود پس از دو ماه و نیم به زندان دیزل آباد منتقل شد. اتهام وی “همکاری با احزاب کرد مخالف نظام” بوده است. آقای نظری طی مراحل بازجویی از حق دسترسی به وکیل محروم بوده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷، عبدالرحیم نظری فرزند شکرالله پس از اتمام بازجویی‌ها به زندان دیزل‌آباد کرمانشاه منتقل شد.

عبدالرحیم نظری ساکن کرمانشاه است که روز ۱ بهمن ۹۶ در ورودی شهر جوانرود از سوی نیروهای اداره اطلاعات کرمانشاه بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه این اداره منتقل شده بود.

پیش‌تر اعلام شده بود که پس از پیگیری‌های خانواده‌ی نظری، مشخص شده است اتهام طرح شده از سوی وزارت اطلاعات علیه فرزندشان، “همکاری با احزاب کرد مخالف نظام” است. با این حال خانواده‌اش تا هنگام انتقال وی به زندان نتوانسته بودند اطلاعی در رابطه با محل نگهداری‌اش کسب کنند و آقای نظری طی مراحل بازجویی از حق دسترسی به وکیل هم محروم بوده است.

بر اساس داده های ۲۹۴۵ گزارش ثبت شده در مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سالی که گذشت (اول فروردین ۱۳۹۶ تا ۲۷ اسفند ۱۳۹۶) بازداشت ۶۸۸۳ شهروند در ایران مبنای عقیدتی یا سیاسی داشت.
Facebook
Twitter
Google+