آمارها به روایت سخنگوی ناجا؛ روزانه ۲۰۰ کانال تلگرامی مسدود می شود

سردار منتظرالمهدی سخنگوی ناجا در نشست خبری که هفته پیش برگزار شد به ارائه آمارهای مختلف در حوزه کاری مربوط به ناجا بخصوص مباحث اجتماعی و انتظامی پرداخت. این مقام ارشد پلیس در همین نشست اشاره کرد که روزانه ۲۰۰ کانال تلگرامی توسط ناجا مسدود می شود.

به گزارش هرانا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، که صبح روز چهارشنبه مورخ ۱۶ اسفندماه برگزار شد به ارائه آمارهایی از حوزه های مختلف اجتماعی و انتظامی پرداخت.

راکبان موتورسیکلت بیشترین قربانیان تصادفات

سردار منتظر المهدی با ابراز تاسف از اینکه رتبه اول جان باختگان سوانح رانندگی به راکبان موتور سیکلت ها با سهم ۲۵ درصد از کل جان باختگان و سپس عابران پیاده با حدود ۲۱ درصد تعلق می گیرد، گفت: بیشترین علت تصادفات در سال ۹۶ با ضریب ۸/۳۵ درصد به علت عدم توجه به جلو و رعایت فاصله طولی است و عدم رعایت حق تقدم ۶/۲۱ درصد، عدم رعایت سرعت مطمئنه ۱/۱۳ درصد و انحراف به چپ ۲/۸ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

دستگیری ۹۸ هزار قاچاقچی موادمخدر در یک سال

سردار منتظرالمهدی در راستای مبارزه بی وقفه پلیس با سوداگران مواد مخدر از افزایش ۷ درصدی درگیری ها و افزایش ۱۲ درصدی دستگیر شدگان مواد فروش ( حدود ۹۸ هزار و ۸۹ نفر) خبر داد و گفت: بالغ بر ۱۵۵ هزار و ۲۴۰ نفر از معتادان متجاهر نشان از افزایش ۱۹ درصدی دارد و همچنین افزایش ۱۰۴ درصدی کشفیات قرص های روان گردان و پیش ساز های شیشه از جمله ترامادول، ریتالین، زولپیدم، متافتامین به میزان ۳۴ میلیون بوده است.

تلگرام بستر وقوع ۴۶ درصد جرایم

سردار منتظر المهدی در ادامه افزود: پلیس فتا که این روز ها تبدیل به چشم و گوش همیشه بیدار جامعه شده با رصد های آنی و گشت زنی در فضای مجازی علی رغم افزایش ۴۴ درصدی جرایم در این فضا، خوشبختانه توانسته اند ۸۴ درصد جرایم را کشف کنند.

وی با بیان این که  ۴۶ درصد از جرایم در فضای تلگرامی و ۲۵ درصد در اینستا گرام رخ می دهد، گفت: بیشترین جرایم در حوزه کلاهبرداری های مالی و برداشت های غیرمجاز با ۳۵درصد است.

انسداد روزانه ۲۰۰ کانال در تلگرام

سردار منتظر المهدی ادامه داد:شناسایی وبرخورد با ۳ هزار و ۳۲۰ کانال،گروه و سایت در حوزه خرید، فروش و آموزش  و تولید مواد مخدر از جمله فعالیت های مردان تیز بین پلیس فتاست که مجرمان حقیقی در پس فضای مجازی را  به سرعت شکار می کنند.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: روزانه حدود ۲۰۰ کانال  که در حوزه انواع جرایم مسدود می شود.

برگزاری سه نشست بین المللی با حضور روسای پلیس های سایبری سایر کشور ها، اجرای طرح کوآ( کودک و اینترنت) با همکاری وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش با بیش از ۷۰۰ کارگاه و آموزش ۲۱۰ هزار دانش آموز از دیگر فعالیت های پلیس فتا در سال جاری بود که سخنگوی ناجا به آن اشاره کرد.

انهدام ۱۰۴ باند قاچاق انسان

وی از افزایش ۲۷ درصدی انهدام باند جعل مدارک مسافرتی و دستگیری ۲۳ نفر در این خصوص و همچنین افزایش ۱۵ درصدی کشف مدارک مسافرتی و هویتی جعلی به میزان ۵ هزار و ۴۱۱ فقره خبر داد و گفت: انهدام ۱۰۴ باند قاچاق انسان و افزایش ۸۲ درصدی جلوگیری از ورود و خروج افراد غیر مجاز، افزایش ۷ درصدی کشفیات سلاح و ۷ درصد کشفیات سوخت، افزایش ۱۳ درصدی کشفیات مشروبات الکلی و همچنین ایجاد سامانه کنترلی در مرز اروند رود و کمک شایان به توسعه اقتصادی در وضعیت معیشتی استان های همجوار از دیگر اقدامات پلیس امنیت است که در سال جاری محقق شده است.