صدور و تائید حکم اعدام برای ۳ متهم در دو پرونده جداگانه

رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از صدور حکم اعدام برای دو متهم گچسارانی خبر داد و اعلام کرد این حکم تا پایان سال اجرا می‌شود. از سوی دیگر یک متهم که توسط شعبه دوم دادگاه کیفری به اعدام محکوم شده بود پس از تأیید حکم دادگاه در شعبه‌۱۴ دیوان عالی کشور برای سیر مراحل اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد. بدین ترتیب متهم به چوبه دار نزدیک شد و پس از پرداخت تفاضل دیه‌ از سوی اولیای‌دم با طناب دار اعدام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا و به نقل از رکنا مورخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵ آذر ماه سال جاری در یک عملیات ویژه، پلیس آگاهی موفق شد سارقان مسلح و فراری طلافروشی «قدم خیر» گچساران را دستگیر و سلاح و طلاجات مسروقه را کشف و ضبط کند.

سردار انصاری فرمانده انتظامی گفت: “در روز دوشنبه ۶ شهریور ماه امسال سارقان با دستبرد مسلحانه به مغازه طلافروشی «قدم خیر» در شهر دوگنبدان دو تن از صاحبان مغازه را به قتل رساندند و یک نفر دیگر را مجروح کردند. این سارقان مسلح سپس با مقدار زیادی طلای سرقتی، با یک دستگاه خودروی سواری از محل متواری شدند”.

پس از گذشت حدود سه ماه از این حادثه، ماموران پلیس آگاهی استان موفق شدند سارقان را دستگیر کنند.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از صدور حکم اعدام این سارقان که پدر و پسر طلافروش را به قتل رسانده بودند خبر داد و گفت: “این حکم تا پایان سال اجرا می شود”.

یک مرد به اتهام قتل خواهرش محکوم به اعدام شد

به گزارش جوان آنلاین مورخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶، مرد معتادی که در توهم ناشی از مصرف شیشه خواهر میانسالش را به قتل رسانده بود، محکوم به مرگ شد.

ساعت‌۱۰ صبح روز جمعه ۱۴‌آذر‌سال‌۱۳۹۳ قاضی مدیر روستا، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران کلانتری‌۱۱۸ ستارخان از قتل زن‌۵۵ ساله‌ای به نام شهربانو در خانه‌اش با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شد. بررسی‌‌ها نشان داد مقتول با هفت‌ضربه چاقو به قتل رسیده و شب قبل هم برادرش مهمان او بوده که پس از حادثه به طرز مرموزی ناپدید شده است.

دختر مقتول که موضوع را به مأموران خبر داده بود، گفت: “مدتی قبل پدر و مادرم از هم جدا شدند. دو خواهرم عروس شدند و من با مادرم زندگی می‌کردم. شب حادثه دایی‌ام از شهرستان مهمان ما شد. پس از شام من به خانه یکی از دوستانم رفتم و صبح که به خانه برگشتم با جسد خونین مادرم روبه‌رو شدم”.

در حالی که ساعتی از حادثه گذشته بود کارآگاهان دریافتند مأموران گشت کلانتری نواب بامداد روز حادثه مردی را با لباس‌های خونی در حوالی نواب دستگیر کرده‌اند که مدعی است خواهرش را در خانه‌اش حوالی ستارخان به قتل رسانده است.

بدین ترتیب متهم به اداره آگاهی منتقل شد و مورد بازجویی قرار گرفت. متهم ۴۵‌ساله که خودش را بهمن معرفی کرد با اعتراف به قتل خواهرش، شهربانو گفت: “محل زندگی‌ام در یکی از روستاهای شهرستان رودسر است. شش‌سال قبل به مواد‌مخدر تریاک اعتیاد پیدا کردم. به همین دلیل همسرم از من جدا شد و همراه سه فرزندم زندگی جداگانه‌ای را تشکیل دادند. شش‌ماه قبل اعتیادم را ترک کردم و شربت‌متادون استفاده می‌کردم‌. چند روز قبل در خانه مادرم بودم که احتمال دادم برادر کوچکم قصد دارد مرا دوباره معتاد کند به همین سبب به تهران آمدم. چند روزی در گرمخانه سپری کردم تا اینکه پول‌هایم تمام شد و با خواهرم تماس گرفتم و به او گفتم که به تهران آمده‌ام. او با من قرار گذاشت و با خودرواش به دنبال من آمد و مرا به خانه‌اش برد. شب برای من چلو مرغ پخت و از من پذیرایی کرد. نیمه‌های شب بدنم داغ شد و احتمال دادم او داخل غذای من مواد مخدر ریخته است و قصد دارد مرا دوباره معتاد کند. سپس چاقویی از آشپزخانه برداشتم و در حالی که خواب بود چند ضربه به او زدم و بعد از اینکه گلویش را به سختی فشار دادم از خانه‌اش بیرون آمدم”.

متهم پس از باز‌سازی صحنه جرم و تحقیقات تکمیلی در شعبه دوم دادگاه کیفری دو محاکمه شد. مادر مقتول در جلسه دادگاه قاتل را بخشید، اما سه دختر مقتول برای دایی خطاکارشان درخواست اعدام دادند.

حکم دادگاه پس از تأیید در شعبه‌۱۴ دیوان عالی کشور برای سیر مراحل اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد. بدین ترتیب قاتل بدگمان به چوبه دار نزدیک شد و پس از پرداخت تفاضل دیه‌ از سوی اولیای‌دم با طناب دار اعدام می‌شود.