صادق زیبا کلام به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” محاکمه شد

صادق زیباکلام استاد دانشگاه و تحلیل‌گر سیاسی صبح امروز به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، یک منبع آگاه قضایی از محاکمه صادق زیباکلام خبر داد و گفت: “نامبرده صبح امروز با حضور در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام با مصداق مصاحبه با سایت‌های بیگانه و تلاش برای زیر سئوال بردن نظام جمهوری اسلامی محاکمه و از خود دفاع کرد”.

گفتنی است که پیشتر صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و تحلیل‌گر سیاسی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب احضار شده بود. زیبا کلام به تازگی با تصمیم رییس دانشگاه آزاد از تدریس در این دانشگاه محروم شد.

لازم به یادآوری است که طی هفته های گذشته رضا داوری اردکانی نیز با نگارش نامه ای در خصوص “علم دینی و علوم انسانی اسلامی” ازنا ممکن بودن و به نتیجه نرسیدن آن تاکید کرده بود، از دانشگاه آزاد اخراج شد.

همزمان گودرز افتخار جهرمی استاد سرشناس حقوق نیز خبر از اخراج خود از  واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی داد. پیش از آقای اردکانی صادق زیبا کلام نیز بدون اطلاع قبلی از دانشگاه آزاد اخراج شده بود.