دست کم چهار فعال کارگری به دادگاه احضار شدند

به دنبال تداوم اعتصابات کارگری در شرکت نیشکر هفت تپه ۴ فعال کارگری با احضاریه کتبی به شعبه سوم دادیاری شهر شوش احضار شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، پلیس امنیت شوش ساعت ۱۱ قبل از ظهر امروز طی تماسی با چهار نفر از کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه آنان را به دفتر پلیس امنیت فرا خواند و احضاریه‌ای از شعبه سوم دادیاری دادگستری شهرستان شوش را تسلیم آنها کرد.

بر اساس این احضاریه آقایان “اسماعیل بخشی”، “قربان علیپور”، “کرامت پام” و “رحیم بسحاق” از اعضای سندیکا و فعالین کارگری شرکت نیشکر هفت تپه به دادگاه احضار شده‌اند، این فعالین کارگری باید برای ساعت ۸ صبح روز سه شنبه ۱۵ اسفندماه سال جاری به شعبه سوم دادیاری دادگستری شهرستان شوش مراجعه کنند.

احضار ۴ کارگر شرکت نیشکر هفت تپه در حالی صورت می‌گیرد که طی ماه‌های گذشته صدها کارگر معترض در شرکت نیشکر هفت تپه نسبت به معوقات مزدی خود تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند و علی‌رغم تعهد مسئولین اعم از فرمانداری، اداره کار و کارفرمای مجتمع نامبرده هنوز هیچ اقدام موثری جهت رفع مشکلات و رسیدگی به خواسته‌های معترضان صورت نگرفته است.

احضار فعالین کارگری در حالی صورت گرفته که در حال حاضر دست‌کم ۹ تن کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز نیز به دستور دادستانی در بازداشت به سر می‌برند.

هرانا پیش از این در تاریخ ۲۷ دی‌ماه سال جاری در گزارشی از حمله افراد ناشناس به اسماعیل بخشی از نمایندگان کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه خبر داده بود.

این حادثه شامگاه روز دوشنبه ۲۵ دی ماه حوالی ساعت پنج و سی دقیقه، زمانی رخ داد که وی به همراه سایر همکارانش از کارخانه نیشکر هفت تپه در شهر شوش راهی منزلش در شهر دزفول بود و لحظاتی بعد از پیاده شدن مورد حمله افراد نا‌شناس قرار گرفته بود.

از قرار معلوم در اثر این حادثه، وی از ناحیه کتف دچار آسیب شده است.