ریحانه طباطبایی به دادگاه فراخوانده شد

ریحانه طباطبایی روزنامه نگار و عضو حزب اتحاد ملت فردا برای سومین مرتبه به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به دادگاه خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دادگاه ریحانه طباطبایی زندانی سابق و فعال سیاسی اصلاح‌طلب فردا دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶، برای سومین مرتبه به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ریاست قاضی صلواتی برگزار خواهد شد.
ریحانه طباطبایی با اعلام این خبر در توئیتر خود نوشت: “سال ۹۱ نزدیک به ۲۰ روزنامه نگار به اتهام های واهی ظرف چند روز دستگیر شدند. هرکدام یک ماه و بیشتر انفرادی کشیدیم و نهایتا هم بعد سالها در یک سال اخیر دادگاه های این بازداشت برگزار شد. حالا دوشنبه برای سومین بار به اتهام تبلیغ علیه نظام دادگاه دارم و البته برای دومین بار با صلواتی”.

ریحانه طباطبایی، روزنامه نگار و عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی که سابقه کار در مجلات چلچراغ و ایران فردا، شبکه خبری سینا و روزنامه‌هایی چون فرهیختگان، کلمه سبز، بهار و شرق را دارد، در تاریخ ۲۲ دی سال ۱۳۹۴ از بابت پرونده مشابه دیگری به زندان اوین رفت.

جلسه محاکمه این روزنامه نگار به اتهام تبلیغ علیه نظام ۹ آذر سال ۹۳، به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد و روز ۲۶ آبان ۹۴،حکم وی ابلاغ شده بود.

او به یک سال حبس و دو سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروه ها سیاسی و فعالیت در رسانه ها و مطبوعات و فضای مجازی محکوم شد که مورخ ۱۳۹۵/۱۰/۱۶، با پایان محکومیت یکساله خود از زندان اوین آزاد شد.