معوقات مزدی چند ماهه کارگران در پنچ واحد صنفی

حدود ۱۵۵ کارگر اتوبوسرانی آبادان در استان خوزستان، کارگران حفاری شمال، جمعی از چغندرکاران نقدەای، جمعی از معلمان مشهد و معلمان یزدی از معوقات مزدی چند ماهه خود خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا مورخ ۱۳۹۶/۱۱/۰۲، پرداخت دستمزد حدود ۱۵۵ کارگر اتوبوسرانی آبادان در استان خوزستان دستکم تا پنج ماه به تاخیر افتاده است.

منابع کارگری در آبادان می‌گویند: “پرداخت دستمزد حدود ۱۲۰ کارگر پیمانی اتوبوسرانی شهر آبادان، دست‌کم برای مدت ۵ ماه به تاخیر افتاده‌ است. حدود ۳۵ کارگر رسمی دیگر هم که در بخش اداری این مجموعه مشغول‌ به کار هستند، دوماه معوقات مزدی دارند”.

این کارگران پیمانکاری که در حرفه‌هایی همچون رانندگی، تعمیرات موتوری و ستادی مشغول کارند، بابت مطالبات ماه‌های شهریور، مهر، آبان، آذر و دی ماه سال جاری طلبکارند و هنوز عیدی سال ۹۵ خود را دریافت نکرده‌اند.

این کارگران خواستار مستقیم شدن قراردادهای شغلی خود و برداشته شدن پیمانکار هستند و می‌گویند؛ در ساختار کنونی بخشی از درآمدهای آن‌ها درحالی به پیمانکار اختصاص پیدا می‌کند که مالکیت تمام خودرو‌ها و وظیفه تامین تمامی هزینه‌های مربوط به آن‌ها برعهده سازمان اتوبوسرانی آبادان است.

کارگران پیمانکاری اتوبوسرانی آبادان خواهان آن هستند تا مانند همکاران رسمی خود به صورت قرارداد مستقیم همکاری خود را با این شرکت ادامه دهند و بتوانند از مزایا‌ی ویژه‌ای همانند پاداش، حق طرح طبقه‌بندی مشاغل و…. برخوردار شوند.

پیش از این «حمیدرضا سیادت» مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی آبادان با تایید معوقات مزدی راننده‌های پیمانی سازمان گفته بود: “مجموعه شهرداری و سازمان اتوبوسرانی آبادان دچار کمبود منابع مالی هستند”.

به گفته وی؛ سازمان اتوبوسرانی یک واحد خدماتی و فاقد درآمد مستقیم است و منابع مالی آن از سوی شهرداری و وزرات کشور تامین می‌شود.
حقوق آذرماه کارگران حفاری شمال پرداخت نشد

به گزارش ایلنا مورخ ۱۳۹۶/۱۱/۰۲، کارگران حفاری شمال از پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود انتقاد دارند.

کارگران شرکت حفاری شمال می‌گویند علیرغم به پایان رسیدن دی ماه، هنوز تکلیف مطالبات آذرماه مشخص نشده‌است.

به گفته آنها، بیش از دو هزار کارگر حفاری شمال بعد از دریافت دستمزد آبان ماه، هیچ دریافتی مزدی نداشته‌اند و از بابت شرایط پیش آمده نگران هستند.

یکی از این کارگران می‌گوید: “هم کارگران عملیاتی و هم کارگران ستادی نگرانند. از یک طرف دستمزد هیچکدام از کارگران پرداخت نشده و از طرف دیگر باتوجه به انجام اصلاح ساختار و تغییرات مدیریتی شرکت، سردرگمی آنها افزایش یافته‌است”.

به گفته این کارگر، پرسنل حفاری شمال نمی‌دانند چه زمانی و چه مبلغی قرار است به آنها بابت دستمزد پرداخت شود و این سردرگمی، مشکلات آنها را تشدید کرده‌است.

در روزهای گذشته نمایندگان مجلس از کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص از شرکت حفاری شمال خبر دادند. کارگران می‌گویند منتظریم ببینیم این طرح به نتیجه‌ می‌رسد یا خیر و آیا این طرح می‌تواند تا حدودی مشکلات کارگران را برطرف کند؟
اعتراض چغندرکاران نقدە به عدم پرداخت مطالبات

به گزارش موکریان مورخ ۱۳۹۶/۱۱/۰۱، چغندرکاران نقدەای، در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات خود تجمع اعتراضی کردند.

صبح روز اول بهمن ماه سال جاری، جمعی از چغندرکاران نقدەای، در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات خود توسط کارخانه قند نقده، در مقابل ساختمان این کارخانه تجمع اعتراضی کردند.

به گفته کشاورزان تاکنون تنها ۱۵ درصد از حق آنها پرداخت شده، این درحالی است که پیش از این رئیس کارخانه قند نقده در اظهاراتی گفته بود ۴٠ درصد از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

بر پایەی همین گزارش، مسولین کارخانه قند نقدە در میان معترضین حضور یافته و وعدە دادەاند که تا ۱۵ اسفند ۶۰ درصد از مطالبات چغندرکاران پرداخت خواهد شد.
طومار معلمان مشهد خطاب به اداره آموزش و پرورش/مطالبات سالجاری پرداخت نشد

به گزارش ایلنا مورخ ۱۳۹۶/۱۱/۰۱، معلمان مشهد می‌گویند: “عدم پرداخت مطالبات در سال جاری باعث شد طومار اعتراضی امضا کنیم”.

جمعی از معلمان مشهد، از عدم پرداخت مطالبات مزدی خود از ابتدای سال تحصیلی جاری خبر دادند و گفتند: “در اعتراض به این وضعیت، طومار اعتراضی خطاب به رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد امضا کرده‌ایم”.

به گفته این معلمان، مطالبات پرداخت نشده مربوط به حق‌التدریس و پرداخت‌های امتحاناتِ سال جاری و سال قبل است که علیرغم پیگیری‌ها هنوز به حساب معلمان واریز نشده‌ است.

این معلمان می‌گویند: “چهار ماه از سال تحصیلی جدید گذشته اما ما هنوز مطالبات مزدی مربوط به سال تحصیلی گذشته را دریافت نکرده‌ایم”.

در طوماری که معلمان مشهد امضا کرده‌اند، آمده است که حق اعتراض به دیوان عدالت برای معلمان محفوظ است.
تجمع ملعمان در یزد

به گزارش خبرگزاری هرانا مورخ ۲ بهمن ماه ۱۳۹۶، روز گذشته چند صد تن از معلمان یزدی در اعتراض به معوقات مزدی و سایر مشکلات صنفی در مقابل استانداری این شهر تجمع کردند.

چند صد تن از معلمان یزدی در اعتراض به معوقات مزدی و سایر مشکلات صنفی در مقابل استانداری این شهر تجمع کردند.

گفتنی است که معلمان یزدی ده ماه است که معوقات مزدی دارند و نسبت به این وضع اقدام به اعتراض کردند و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.
Facebook
Twitter
Google+