خبرنگار روزنامه جهان‌ صنعت احضار شد

امیرحسین میراسماعیلی، خبرنگار روزنامه جهان صنعت پس از پرونده‌سازی فعالان رسانه‌ای حزب‌الله در شبکه‌های اجتماعی٬ تحت تعقیب قضایی قرار گرفت و احضار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایران وایر، میراسماعیلی چند روز پش توییت کرده بود که «امام رضا» به «آب انگور و چیپس و ماست» علاقه داشته و همین توییت با خشم گروهی از نیرو‌های حزب‌الله در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

نیرو‌های حزب‌الله در توییت‌های خود مدعی شدند که این خبرنگار به امام هشتم شیعیان «اهانت» کرده و باید با وی برخورد شود.

برخی دیگر از این این افراد تا جایی پیش رفتند که مدعی شکایت از این روزنامه‌نگار به قوه قضائیه شدند.

روزنامه «جهان صنعت» هم در واکنش به این حملات اعلام کرد که «توهین» در این روزنامه «هیچ جایی ندارد، علی‌الخصوص که به مقدسات یا ائمه اطهار باشد.»

این روزنامه همچنین «ضمن رد انتساب توییت توهین‌آمیز امیرحسین میراسماعیلی» تاکید کرده که «همواره احترام به مقدسات و ائمه جزو خط قرمزهای ما می‌باشد.»

امیرحسین میراسماعیلی

میر‌اسماعیلی هم توضیح داد که «همچنان می‌گویم به هیچ وجه توهینی به امام رضا نکردم، من مسلمان و شیعه هستم و فقط می‌خواستم از علم‌الهدی انتقاد کنم و اگه کسی رنجیده شد عذرخواهی می‌کنم.»

وی همچنین نوشت: «دوستانی که ادعا می‌کنند مسلمان هستند چرا تهدید به اسیدپاشی و قتل می‌کنند؟ بر فرض گناهکار بودن من، دین ما گفته این‌طور برخورد کنید؟»

در پی بالا گرفتن حملات٬ اهانت‌‌ها و فحاشی گروهی از نیرو‌های حزب‌الله به این روزنامه‌نگار٬ دادستان تهران هم روز دوشنبه (سوم اردیبهشت) اعلام کرد میراسماعیلی تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است.

دادستانی تهران اتهام این روزنامه‌نگار را «توهین به یکی از ائمه اطهار» در توییتر اعلام کرده است.

نیرو‌های حزب‌الله در شبکه‌های اجتماعی مدت‌هاست به هم‌دست ثابت قوه قضائیه برای پرونده‌سازی و سرکوب فعالان رسانه‌ای و مدنی در فضای مجازی فارسی زبان تبدیل شده‌اند.