تداوم بی خبری از سرنوشت آیت‌الله حسین شیرازی، روحانی معترض ساکن قم

سید حسین شیرازی، مسئول دفتر و فرزند آیت الله سید صادق حسینی شیرازی از مراجع تقلید قم مورخ ۱۵ بهمن ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. از زمان بازداشت، خبری از سرنوشت او حاصل نشده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آیت‌الله حسین شیرازی، روحانی ساکن قم، پیش از این طی احضاریه‌ای به دادسرای ویژه‌ی روحانیت احضار شده بود. به وی اعلام شده بود در تاریخ ۱۶بهمن‌ماه سال جاری، راس ساعت ۹ صبح خود را به شعبه‌ی چهارم دادسرای ویژه‌ی روحانیت قم معرفی نماید.

علیرغم احضار مورد اشاره، ماموران امنیتی در تاریخ ۱۵ بهمن‌ماه سال جاری، یک روز قبل از تاریخ احضاریه، وی را بازداشت کرده‌اند.

منابع نزدیک به آقای شیرازی به گزارشگر هرانا گفتند “پس از بازداشت ایشان که قاعدتا به حکم دادگاه ویژه روحانیت صورت گرفته است وی به محل نامعلومی منتقل شد و از آن زمان تاکنون تماسی با منزل نداشته است. امری که موجب نگرانی خانواده ایشان شده است.”
هر چند دلیل مشخصی برای بازداشت آقای شیرازی اعلام نشده است با اینحال قابل اشاره است این روحانی اخیرا در سخنانی “ولایت فقیه” را بردگی و نظام جهوری اسلامی را غیرپاسخگو خوانده بود.

بازداشت این روحانی منتقد در حالی است که دولت حسن روحانی طی سال‌های اخیر بارها بر بحث آزادی بیان و حفظ حقوق شهروندان تاکید داشته است؛ در ماده‌ی ۲۶ منشور حقوق شهروندی دولت به صراحت به این نکته اشاره شده است که “هر شهروندی از حق آزادی بیان برخوردار است. این حق باید در چارچوب حدود مقرر در قانون اعمال شود. شهروندان حق دارند نظرات و اطلاعات راجع به موضوعات مختلف را با استفاده از وسایل ارتباطی، آزادانه جستجو، دریافت و منتشر کنند. دولت باید آزادی بیان را به‌طور خاص در عرصه‌های ارتباطات گروهی و اجتماعی و فضای مجازی ازجمله روزنامه، مجله، کتاب، سینما، رادیو، تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی و مانند این‌ها طبق قوانین تضمین کند.”
Facebook
Twitter
Google+