محمدصدیق کبودوند از سوی مقیسه دادگاهی شد

محمدصدیق کبودوند از سوی مقیسه دادگاهی شد   رادیو پارس _ آژانس کُردپا: رئیس دربند سازمان دفاع حقوق‌بشر کُردستان با وضعیت اعتصاب در دادگاه انقلاب تهران حضور بهم رسانید.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، دستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران، محمدصدیق کبودوند را به فعالیت تبلیغی علیه نظام متهم کرد.

جلسه محاکمه صبح امروز سه‌شنبه، چهارم خردادماه در شعبه‌ی ٢٨ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه(ناصریان) برگزار شد.

گزارش ارسالی به آژانس کُردپا حاکی از آن است که رئیس سازمان حقوق‌بشر کُردستان، “اتهامات انتسابی” را رد کرده است.

قرار است حکم دادگاه بدوی به زودی به کبودوند در زندان اعلام شود.

مقیسه در ایران با نام قاضی مرگ مشهور گشته و بنابه گزارشات “اتحاد برای ایران”؛ ٢٤٨ تن را در دو دهه‌ی گذشته محاکمه کرده است.

همچنین کبودوند به دلیل پرونده‌سازی‌های جدید از سوی نهادهای امنیتی از نوزدهم ماه گذشته در اعتصاب غذا بسر می‌برد و طبق اعلام قبلی، ایشان برای بار دوم بنا به وخامت وضعیت جسمی اش در یکی از بیمارستانهای تهران بستری خواهند شد.

خانواده وبستگان کبودوند کاهش شدید وزن،بیماری قلبی و پروستات و غلظت خون وی را نگران کننده وجدی خواندند و گفتند:به شدت نگران جان کبودوند هستیم.

از دیگر سو، حسن امینی از چهره‌های ملی ـ مذهبی کُردستان در نامه بی از آقای کبودوند خواست به اعتصاب غذایش پایان دهد.

در این نامه که در اختیار کُردپا می‌باشد، آمده است: اینجانب ضمن ابراز تاسف شدید به خاطر حوادث پیش آمده برای این فعال مدنی ،و درخواست توجه جدی و سریع مسوولین مربوطه به مطالبات به حق ایشان، جدا ازآقای کبودوند می‌خواهم هرچه زودتر به اعتصاب غذای خویش پایان دهد تا خانواده و دوستانش را از نگرانی فوق‌طاقت نجات دهد.