اعتراضات هفت تپه؛ عسل محمدی با تودیع قرار از زندان اوین آزاد شد

عسل محمدی، فعال کارگری و از متهمان پرونده اعتراضات هفت تپه، ساعتی قبل با تودیع قرار وثیقه به طور موقت از زندان اوین آزاد شد. وی در تاریخ ۱۳ آذرماه ۹۷ بازداشت و در شهریورماه سال جاری توسط دادگاه انقلاب تهران به ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۱۱ آبان‌ماه ۹۸، عسل محمدی با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

گفتنی است پیشتر دیگر متهمان پرونده اعتراضات هفت تپه، از جمله اسماعیل بخشی، با تودیه قرار وثیقه ۷۵۰ میلیون تومانی، سپیده قلیان و امیر امیرقلی، هر کدام با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی و  همچنین امیرحسین محمدی فرد و همسرش ساناز اله‌یاری، هرکدام با تودیع قرار به مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان، به صورت موقت به ترتیب از زندان‌های قرچک ورامین و اوین آزاد شده بودند.

لازم به یادآوری است روز شنبه ۱۶ شهریورماه شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، حکم متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه را صادر کرده بود. بر اساس این حکم اسماعیل بخشی به ۱۴ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق، محمد خنیفر به ۶ سال حبس تعزیری، سپیده قلیان، امیر امیرقلی، امیرحسین محمدی فرد، ساناز الهیاری و عسل محمدی هرکدام به ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شدند. پرونده علی نجاتی دیگر متهم این پرونده کماکان مفتوح است.

در خصوص خانم محمدی گفتنی است که این فعال کارگری و دانشجوی داروسازی واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد تهران، پیشتر در تاریخ ۱۳ آذر ۹۷، در منزل شخصی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز منتقل شده بود. وی پس از حدود یک ماه بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات و زندان سپیدار اهواز به تهران منتقل شده و در تاریخ ۱۵ دی‌ماه ۹۷، با تودیع قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود. وی در تاریخ ۱۳ مردادماه ۱۳۹۸، در پی تبدیل قرار وثیقه به قرار بازداشت توسط قاضی مقیسه، مجددا بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.

لازم به ذکر است در تاریخ ۳۰ مهرماه سال جاری سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه «تا کمتر از یک ماه دیگر رای دادگاه تجدید نظر متهمین پرونده هفت تپه صادر می شود» گفت: “قرار تامین ۴ نفر از این افراد تخفیف پیدا کرد و به زودی با سپردن قرار وثیقه آزاد می شوند”.