مصدومیت ۳ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

امروز در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۳ کارگر طی دو حادثه جداگانه در شهرهای قزوین و اصفهان دچار مصدومیت شدند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش ایرنا، ایرنا، برخورد جرثقیل با کابل فشار قوی در خیابان نوروزیان شهر قزوین، موجب برق گرفتگی یک نصاب تابلوهای تبلیغاتی شد.

قائم مقام سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین روز یکشنبه با اعلام این خبر گفت: “به دنبال گزارش یک مورد برق گرفتگی در خیابان نوروزیان به مرکز ۱۲۵ بلافاصله آتش نشانان ایستگاه شماره پنج به محل حادثه اعزام شدند”.

قدیر موسی خانی تصریح کرد: “در این حادثه بر اثر برخورد جرثقیل با کابل فشار قوی کارگری که در حال نصب تابلوهای تبلیغاتی بود دچار برق گرفتگی شده و از حال رفته بود”.

این مقام مسئول بیان داشت: “با حضور آتش نشانان ضمن رهاسازی فرد مذکور عملیات احیا بر روی وی انجام شد و برای تکمیل درمان توسط عوامل اورژانس به بیمارستان انتقال یافت”.

مصدومیت ۲ کارگر در اصفهان

به گزارش صداوسیما، ۲ کارگر از طبقات بالای ساختمان ۱۸ طبقه سقوط کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: “صبح امروز در پی دریافت گزارشی از سقوط ۲ کارگر از مجتمع ۱۸ طبقه در حال ساخت در طرح شهید کشوری از مسیر آسانسور ،ماموران آتش نشانی از ایستگاه شماره ۲۳ و پنج به محل حادثه اعزام شدند”.

فرهاد کاوه اهنگران افزود: “هر ۲ کارگر بعد از تلاشهای آتش‌نشانان زنده ولی با کوفتگی شدید و شکستگی و با هوشیاری تحویل عوامل اورژانس شهر شدند”.

وی گفت: “علت حادثه در دست بررسی است”.

FacebookTwitter