در هفدهمین روز اعتصاب غذا؛ قادر سلیمی به بهداری زندان ارومیه منتقل شد

قادر سلیمی، زندانی امنیتی زندان ارومیه روز گذشته در هفدهمین روز اعتصاب غذا هوشیاری خود را از دست داد و به بهداری زندان منتقل شد. وی پس از انتقال به بهداری از قبول سرم سر باز زده است. قادر سلیمی از ابتدای ماه جاری در اعتراض به عدم موافقت با درخواست آزادی مشروط وی و همچنین عدم انتقال به زندان محل سکونت خود دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنجشنبه ۱۷ مردادماه ۹۸، قادر سلیمی، زندانی امنیتی زندان ارومیه در هفدهمین رو اعتصاب غذا به صورت ناهوشیار به بهداری زندان منتقل شد.

ضعف جسمی شدید، افت فشار و قند خون و در نهایت بی هوش شدن آقای سلیمی در اثر اعتصاب غذا بوده است؛ با این حال وی پس از انتقال به بهداری زندان نیز از دریافت سرم سر باز زده است.

قادر سلیمی از ابتدای مردادماه در اعتراض به عدم موافقت با درخواست آزادی مشروط وی و همچنین عدم انتقال به زندان بوکان دست به اعتصاب غذا زده است.

لازم به ذکر است این زندانی اهل بوکان در تیرماه سال ۹۶ بازداشت و توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام “عضویت در گروه های سلفی” به ۵ سال حبس تعزیری محکوم و این حکم توسط شعبه ۱۳ دادگاه تجدیدنظر نیز عینا تائید شده است.

گفتنی است در حال حاضر علاوه بر آقای سلیمی سه زندانی دیگر به نام‌های مصطفی سبزی، رحمی تورگوت و بشیر پیرماوانه نیز در زندان ارومیه در اعتصاب غذا به سر می‌برند. اعتصاب غذای این زندانیان عموماً در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان زندان نسبت به درخواست‌هایشان از جمله انتقال به زندان محل سکونت، اعزام به مرخصی و آزادی مشروط صورت گرفته است.

هرانا در تاریخ ۱۲ مردادماه طی گزارشی به وضعیت و دلایل اعتصاب غذای ۲۴ تن از زندانیان زندانهای مختلف کشور طی یک ماه پیش از آن پرداخته بود.

بسیاری از زندانیان در ایران به عنوان آخرین راه برای رسیدن به خواسته هایشان دست به اعتصاب غذای اعتراضی می زنند. بسیاری از این اعتصاب ها در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات پرونده، مراعات نشدن حقوق زندانی و یا بازداشتی و بلاتکلیفی های بلندمدت بوده است.

FacebookTwitter