تعیین زمان جلسه دادگاه محمود صادقی، نماینده مجلس

– محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس، از تعیین زمان جلسه رسیدگی به پرونده خود در دادگاه انقلاب تهران خبر داد و گفت که جلسه دادگاه در تاریخ ۱۱ آبان ماه برگزار خواهد شد. به گفته آقای صادقی، اعلام جرم در کیفرخواست وی از طرف دادیار جانشین دادسرای فرهنگ و رسانه تهران صورت گرفته و مستند این اعلام جرم بخش‌هایی از سخنرانی وی در تاریخ ۱۶ آذر ۹۵ در دانشگاه امیرکبیر بوده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنج شنبه ۹ آبان ماه ۹۸، محمود صادقی از تعیین زمان جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده خود در دادگاه انقلاب تهران خبر داد.

وی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: “شنبه ۱۱ آبان جلسه رسیدگی به اعلام جرم دادیار جانشین دادسرای فرهنگ و رسانه تهران علیه اینجانب به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام در شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران تشکیل خواهد شد. مستند این اعلام جرم جملاتی تقطیع شده از سخنرانی من در تاریخ ۱۶ آذر سال ۹۵ در دانشگاه امیرکبیر است.”

این نماینده مجلس پیشتر در مردادماه امسال نیز از تشکیل جلسه بررسی اتهامات در دادگاه کیفری کارکنان دولت خبر داده و گفته بود: “این پرونده با ۱۵ عنوان اتهامی، شامل ۱۳ عنوان اعلام جرم از طرف دادستان و دادیار جانشین دادسرای فرهنگ و رسانه تهران، دادستان شیراز، سازمان زندان ها، شکایت تعدادی از بورسیه ها و یک شاکی خصوصی است”.

در دی ماه سال ۹۵ سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس در تشریح مواردی که در رابطه با شکایت‌های طرح‌شده علیه محمود صادقی در این هیأت بررسی شد، گفته بود: «بر اساس پرونده های مربوط به این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره پرونده بورسیه‌ها هفت نفر از آقای صادقی شکایت کردند و به این نتیجه رسید که با توجه به اینکه اظهارنظرهای صورت گرفته مربوط به پیش از زمان نمایندگی آقای صادقی بوده، بنابراین هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان صلاحیت تصمیم‌گیری ندارد و براین‌اساس پرونده به دادسرا ارجاع شد».

FacebookTwitter