دو شهروند اهل پیرانشهر مجموعا به ۱۱ سال حبس محکوم شدند

ادریس کسروی، شهروند بازداشتی اهل پیرانشهر توسط شعبه ١٠٢ دادگاه کیفری این شهر مجموعا به ۷ سال حبس محکوم شد. در صورت تایید این حکم در دادگاه تجدیدنظر با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود. همزمان طاهر صوفی از اهالی همین شهر نیز توسط همین دادگاه به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، “طاهر صوفی” ۳۷ ساله از اهالی روستای گرگول سفلی به اتهام “همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون” توسط شعبە ١٠٢ دادگاه کیفری پیرانشهر به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد.

طاهر صوفی روز پنج شنبه ١ آذرماه ٩٧ توسط نیروهای امنیتی در دهستان لاهیجان شرقی از توابع پیرانشهر بازداشت شده و با پایان مراحل بازجویی در تاریخ ۱ دی‌ماه با تودیع قرار وثیقە‌ی ۵٠٠ میلیون تومانی آزاد شده بود.

در خبری دیگر از همین شهر گزارش شده است که طی روزهای گذشته “ادریس کسروی” از اهالی روستای “نمینجه” از توابع دهستان پیران، توسط شعبە‌ی ١٠٢ دادگاه کیفری این شهر مجموعا به ٧ سال حبس محکوم شده است.

بر اساس حکم صادره، وی از بابت اتهام “همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون” به ۵ سال حبس، به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس و در رابطه با اتهام “عبور غیرمجاز از مرز” به یک سال حبس محکوم شده است، در صورت تایید این حکم در دادگاه تجدیدنظر با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس از بابت اتهام “همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون” در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

ادریس کسروی روز سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۹۸ در محل سکونتش در شهر پیرانشهر بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات ارومیه منتقل شد.

وی نهایتا قبل از صدور حکم به زندان نقده منتقل شده بود و در حال حاضر در این زندان تحمل حبس می‌کند.