زندان زاهدان؛ زندانیان توسط پرسنل ضرب و شتم شدند

ظهر امروز، توهین یکی از مامورین بند ۳ زندان زاهدان به یک زندانی، به اعتراض دو زندانی دیگر و بروز تنش و درگیری فیزیکی میان آنها منجر شد. این زندانیان در پی درگیری به قرنطینه زندان منتقل شده و  توسط مامورین زندان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه ۱۵ مردادماه ۱۳۹۸، سه تن از زندانیان محبوس در زندان زاهدان در پی درگیری لفظی با یکی از ماموران زندان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

هویت این سه زندانی “ضبیح الله ریگی، زندانی سیاسی، محکوم به ۱۵ سال حبس”، “حسن ده مرده، محکوم به ۴۵ سال حبس و اعدام از بابت اتهام قتل” و “منصور صدیقی، متهم به جرایم مرتبط با مواد مخدر” توسط هرانا احراز شده است.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: ظهر امروز در پی توهین پاس کلید بند ۳ به نام مبسری به ضبیح الله ریگی، دو تن دیگر از زندانیان به رفتار وی اعتراض کردند. درگیری لفظی و تنش میان آنها نهایتاً به درگیری فیزیکی و پاره شدن لباس های مبسری انجامید”.

وی افزود: “سپس دو تن دیگر از ماموران زندان به نام‌های عباسی و مولایی این سه زندانی را مورد ضرب و شتم قرار داده و به قرنطینه منتقل کردند. در قرنطینه هم تا چند ساعت آنها را با دست‌ها و پاهای بسته مورد ضرب و شتم قرار دادند”.

لازم به ذکر است که این اولین باز نیست که زندانیان محبوس در زندان زاهدان مورد بدرفتاری و ضرب و شتم ماموران این زندان قرار می گیرند.