تفتیش و ضبط اسناد و مدارک دفتر نشریه ایران فردا توسط نیروهای امنیتی

صبح روز جاری، نیروهای امنیتی به همراه کیوان صمیمی، سردبیر مجله ایران فردا که از یازده روز پیش در بازداشت به سر می‌برد به محل این نشریه رفته و ضمن تفتیش محل بسیاری از اسناد و مدارک موجود از جمله هاردهای کامپیوتر را با خود بردند. کیوان صمیمی در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه به همراه تعداد دیگری از شرکت کنندگان در تجمع روز جهانی کارگر بازداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از کلمه، امروز یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۹۸، یک عضو هیات تحریریه مجله ایران فردا گفته است که ماموران امنیتی به همراه کیوان صمیمی سردبیر این نشریه به دفتر مجله رفته و کلیه اسناد و مدارک موجود و هاردهای کامپیوترهای مجله را با خود برده‌اند.

کیوان صمیمی ۱۱ روز پیش در مراسم روز جهانی کارگر به همراه ده‌ها تن دیگر از شرکت کنندگان بازداشت شده است.

این عضو کانون نویسندگان ایران پیشتر نیز در سال ۸۸ بازداشت و پس از تحمل دوران محکومیت خود از زندان رجایی شهر آزاد شده بود.

لازم به ذکر است کیوان صمیمی، در دوره بازداشت قبلی، یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در منزل شخصی‌اش بازداشت شد و در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام زیر سوال بردن انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ و شرکت در تظاهرات اعتراضی و نوشتن مطالب انتقادی به شش سال حبس تعزیری محکوم شد. صمیمی آذرماه سال ۸۹ به همراه تعدادی دیگری از زندانیان سیاسی زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.

وی نهایتا از بابت این بازداشت، صبح روز شنبه ٢۶ اردیبهشت ماه ۹۴، با پایان شش سال محکومیت، از زندان رجایى شهر کرج آزاد شد.