برای سومین بار با آزادی مشروط رضا آقاخانی مخالفت شد

درخواست آزادی مشروط رضا آقاخانی، فعال ملی مذهبی محبوس در زندان اوین که بیشتر از یک سوم دوران حبس خود را گذرانده و مشمول آزادی مشروط است،برای سومین بار رد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ملی مذهبی، علیرغم سپری شدن بیش از ۲۰ ماه از دوران محکومیت رضا آقاخانی برای سومین بار درخواست آزادی مشروط این فعال ملی مذهبی رد شد.

بر اساس این گزارش در حالی با آزادی مشروط آقای آقاخانی مخالفت می‌شود که با توجه به پیوند کبد همسر و همچنین مشکلات جسمی حرکتی فرزندش و قطع درمان او در غیاب پدر -که به گفته کمسیون پزشکی وضعیت جسمی او را وخیم تر کرده- مشکلات متعددی برای خانواده رضا آقاخانی به وجود آمده است.

در ادامه این گزارش آمده است که مشخص نیست ضابطین اطلاعات یا دادستانی به چه دلیل مخالف آزادی این فعال ملی مذهبی هستند. به خصوص اینکه هیچ استدلال حقوقی قضایی در این مورد ندارند. پیشتر از این هم بیماری همسر ایشان که با دارو تحت کنترل بود بعد از هجوم ماموران وزارت اطلاعات و شوک و استرس های وارده منجر به پیوند کبد گردید.

مخالفت با درخواست آزادی مشروط رضا آقاخانی در حالی صورت گرفته است که این فعال ملی مذهبی مدت بیش از ۲۰ ماه یعنی بیشتر از یک سوم مدت حبس ۳ ساله خود را پشت سر گذاشته است و بر طبق قانون آزادی مشروط به وی تعلق می‌گیرد. از طرفی مسئولان زندان و دادستانی نیز پیشتر با درخواست آزادی زودهنگام وی موافقت کرده بودند.

لازم به یادآوری است که در دی ماه و مهرماه سال گذشته نیز با درخواست آزادی مشروط این فعال ملی مذهبی مخالفت شده بود. پیشتر یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفته بود: “دادیار ناظر بر زندان علت این امر را مخالفت ضابط (کارشناس وزارت اطلاعات) عنوان کرده است. این مخالفت در حالی صورت گرفته که همسر این زندانی به تازگی عمل پیوند کلیه داشته و فرزند وی نیز دچار معلولیت جسمی است”.

لازم به ذکر است، رضا آقاخانی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” به سه سال حبس محکوم شد که با وجود اینکه شعبه ۳۵ دیوان عالی کشور در اعاده دادرسی این اتهام را وارد ندانست، سه سال حبس تعزیری این فعال سیاسی در شعبه ۵۴ دادگاه انقلاب اسلامی تایید شد.

رضا آقاخانی در خردادماه سال ۹۲ به مدت ۴۵ روز به صورت موقت بازداشت‌شده بود. وی همچنین در سال‌های دهه شصت نیز چند سال حبس را به خاطر فعالیت‌های سیاسی‌اش تحمل کرده است.