تبعید یک شهروند بازداشتی در اهواز به زندان همدان

احمد امین (قیس) غزی، شهروند عرب اهل اهواز، بدون حکم قضایی از بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر به زندان همدان تبعید شده است. این شهروند اهوازی در تاریخ ۲۷ مهرماه سال جاری در جریان بازداشت گسترده شهروندان عرب پس از حمله مسلحانه اهواز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک شهروند عرب اهوازی به نام احمد امین (قیس) غزی، در روزهای اخیر بدون حکم قضایی از بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز به زندان همدان تبعید شده است.

احمد امین (قیس) غزی در تاریخ ۲۷ مهرماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی شهر اهواز بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شده بود.

اوایل آذرماه امسال دادگاه انقلاب اهواز، قرار بازداشت امین غزی همراه شماری از شهروندان عرب که در مهرماه امسال، در استان خوزستان بازداشت شده بودند را تمدید کرده بود.

هرچند علیرغم گذشت نزدیک به چهار ماه از دلایل بازداشت این شهروند اطلاع دقیقی در دست نیست با این حال احتمال می‌رود بازداشت وی در ادامه بازداشت گستره شهروندان عرب اهوازی و در ارتباط با حمله مسلحانه اهواز صورت گرفته باشد.

لازم به یادآوری است که در تاریخ ۳۱ شهریورماه سال جاری حمله ای مسلحانه‌ به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز رخ داد که در جریان آن ۲۴ نفر از جمله یک کودک جان باخته و ۵۷ تن زخمی شدند، مهاجمان نیز در همان محل کشته شدند. با پایان این واقعه موجی از بازداشت شهروندان عرب در خوزستان به راه افتاد. این بازداشت‌ها در حالی شکل گرفت که حکومت ایران گروهی چون داعش را عامل آن معرفی کرده و حتی مدعی موشک باران تلافی جویانه مقر آنها شد.

موج بازداشت شهروندان عرب با کمترین میزان شفافیت در جریان است، بازداشت‌هایی که صدها تن تخمین زده می‌شوند و کمترین اطلاعی از سرنوشت آنها در میان است.