بازداشت سه شهروند در شهرهای سنندج و بوکان توسط نیروهای امنیتی

دو شهروند در شهرستان سنندج و یک شهروند در شهرستان بوکان به صورت جداگانه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، «فرشید فیض‌اللهی» ۳۳ ساله فرزند عبدالله در دهستان نران سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شد.

بر اساس این گزارش، فرشید فیض‌اللهی که سال ۱۳۹۵ هم یک بار دیگر با اتهاماتی مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام به مدت یک هفته توسط سپاه پاسداران بازداشت شده و مورد بازجویی قرار گرفته بود، با اتهام مشابهی بازداشت شده است. با این حال مشخص نیست که بازداشت اخیر وی مربوط به پرونده‌ی قبلی بوده یا با پرونده‌ی جدیدی برای وی تشکیل شده است.

در خبری دیگر از همین شهرستان گزارش شده است که روز دوشنبه ۱ بهمن‌ماه، «مهران محمدی» از اهالی روستای بزلانه از توابع دهستان نران سنندج در محله‌ی عباس‌آباد توسط نیروهای سپاه پاسداران به اتهام مشابهی بازداشت و به محل نامشخصی منتقل شده است.

بر اساس گزارشی دیگر از شهرستان بوکان، همان روز یک شهروند به نام «آکام قادری» ۳۱ ساله فرزند رستم در بخش سیمینه از توابع بوکان به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» پس از ضرب و شتم توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

تا لحظه‌ی انتشار این خبر، پیگیری‌های خانواده‌های این افراد جهت کسب اطلاع در باره‌ی دلیل بازداشت، محل نگهداری و سرنوشت فرزندان‌شان نتیجه‌ای در پی نداشته است.

مهران محمدی