اولين گزارش از قتل مرحوم فرشيد هكى

هم میهنان عزیز با سلام و عرض تسلیت ارتحال جانگداز برادر تلاشگر، شادروان فرشید هکی، حقوقدان، اقتصاددان، فعال اجتماعی، مدافع حقوق کودکان کار و موسس موسسه پیشتازان عدالت، با توجه اخبار متناقض از جنایت هولناک قتل، جمعی از دوستان و آشنایان نزدیک وی را بر آن داشت که هماهنگ پیگیر ماجرا شویم تا اذهان روشن شود. فرشيد هکی،متولد ۱۳۵۳، اهل اراک و ساکن پونک، از او دختری ۱۷ ساله به یادگار مانده که با مادر در این سوگ بزرگ مویه می کند، وی کاندیدای شورای شهر تهران در انتخابات سال ۹۶ بود، و فیلم کوتاه سخنرانی او درسرای قلم که از فروپاشی اجتماعی سخن می گوید، نطق انتخاباتی اوست. پس از پیگیریهای صورت گرفته درباره قتل فرشید هکی، مطالب زیر به اطلاع ملت شریف میرسد: ۱- ساعت ۱۱ روز چهارشنبه مورخ ۲۵ مهرماه ۹۷، فرشيد هكی با خانواده وداع می کند و می گوید:” می روم کارواش و بعد دانشگاه” با روحیه ی خوب و بالا
۲- ساعت ۱۹ همان روز از کلانتری باغ فیض با همسر ایشان جهت شناسایی خودرو پرشیا مشکی رنگ و جسد سوخته موجود در آن در نزدیکی منزل(زمین خالی واقع در سیمون بولیوار) تماس گرفته میشود.( البته ساعت ۱۷ خودرو در حال سوختن توسط مامورین آتش نشانی اطفا و پلیس وارد تحقیقات می شود.
۳- جسد منتسب به دکتر فرشید هکی در قسمت صندلی عقب ماشین خوابیده بوده است! (این وضعیت می تواند شایعات خودسوزی را رد و گمانه زنی قتل و قرار دادن در صندلی عقب و سوزاندن را تقویت کند”
۴- همسر ایشان با نوجه به اشیا همراه، هویت مقتول را تایید می کند، لیکن جسد قابل شناسایی نبود و مثل هر عزیز از دست داده ای امیدوار ست که جسد همسرش نباشد.
۵- پلیس پس از نمونه برداری، جسد کاملا سوزانده شده وی را جهت تحقیقات به پزشکی قانونی منتقل می کند. همچنین با نمونه برداری از دختر دکتر هکی، آزمایش DNA نیز آغاز می شود ( نتیجه آزمایشDNA هنوزاعلام نشده است)
۶- حسب اطلاع شاهدین یک خودرو پرشیا به رنگ سفید كه توسط کارمند بانک نزدیک حادثه شناسایی شده، خودرو مقتول را به آتش کشیده است (علیرغم توضیح شاهد عینی در صحنه این موضوع از جانب پلیس تکذیب و شاهد هم بجای کارمند بانک به مشتری عابر بانک تغییر پیدا می کند)
۷- در اغاز به خانواده می گویند:”که وی ابتدا با ضربات چاقو کشته شده و سپس سوزانده شده!” که متعاقبا این خبر نیز توسط پلیس تکذیب می شود.
۸- شاهدی دیگری در فضای مجازی خبر از انفجار و سپس آتش گرفتن خودرو می دهد و شاهد دیگری که برای شام به رستوران مقابل محل حادثه رفته از حاضرین در صحنه از جنازه ای سوخته که فقط لباس زیر در بر داشته سخن می گوید!
۹- می گویند چاقویی نیمه سوخته در ماشین فرشید هکی یافته اند که می تواند سر نخ خوبی باشد. مواردی که در بالا ذکر شد مجموع یافته های ما از موضوع قتل فرشید هکی ظرف یک هفته می باشد و سئوالات مهمی مطرح است:
۱- چرا پس از یک هفته هنوز اخبار دقیقی از جانب مراجع قانونی و ذیصلاح انتشار نیافته است؟
۲- علت انتشار اخبار روزهای گذشته که پس از گذشت ساعتی تکذیب شده، آنهم از جانب پلیس و پزشک قانونی چيست؟
۳- چرا به خانواده در هر مرحله گزارش نمی دهند؟ و چرا خانواده را از اطلاع رسانی منع کرده اند؟ و چرا نزدیکان را تهدید کرده اند که اطلاع رسانی نکنند؟ در خاتمه و با توجه به حساسیت موضوع، با تاکید بر اینکه خبر منتشر شده از جانب دادستان تهران را به فال نیک گرفته و امیدواريم در ادامه مسیر تحقیقات، اخبار به صورت روشن و مستدل از جانب قوه محترم قضاییه، پزشکی قانونی، وکیل خانواده و پلیس تهران انتشار یابد تا بی خبری از قتل این عزیز موجب رواج شایعات بی اساس نشود.
جمعی از دوستان مرحوم فرشید هکی
دوم آبان ۹۷