زهرا مجد با تودیع وثیقه آزاد شد

زهرا مجد، همسر محمد هدایتی، روحانی منتقد حکومت ایران که ساکن آمریکاست و صبح روز پنج‌شنبه به همراه دو فرزند خردسال خود در فرودگاه اصفهان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، دیروز شنبه با تودیع وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. گفتنی است که پاسپورت ایشان ضبط شده و به دستور مقامات قضایی ممنوع‌الخروج هستند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زهرا مجد، همسر محمد هدایتی، روحانی منتقد حکومت ایران که ساکن آمریکاست و صبح روز پنج‌شنبه به همراه دو فرزند خردسال خود در فرودگاه اصفهان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، صبح روز شنبه ۲۲ مهرماه با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی و تا پایان زمان دادرسی آزاد شد.

محمد هدایتی در گفتگو با هرانا در رابطه با جزییات این بازداشت بیان داشت: “در جلسه دادگاه همسرم که صبح روز گذشته برگزار شده بود، دلیل بازداشت وی را فعالیت‌های من در ارتباط با شبکه‌های خارجی که معاند نظام می‌خواندند عنوان کرده‌اند. به گفته قاضی دادگاه تحقیق در پرونده من از ۱۰ سال پیش آغاز و ۳ ماه پیش پایان یافته است. در جلسه دادگاه نیز پرونده من که پرونده قطوری نیز بوده مقابل قاضی قرار داشته و در واقع با پرونده من همسرم را محاکمه کردند”.

با وجود اینکه خانم مجد با تودیع وثیقه آزاد شده اما پاسپورت ایشان ضبط شده و به دستور مقامات قضایی ممنوع‌الخروج شده است.

لازم به ذکر است، زهرا مجد روز پنج‌شنبه به همراه دو فرزند ۳ و ۵ ساله خود به محض ورود به فرودگاه اصفهان بازداشت و روز جمعه به تهران منتقل شد. این در حالی است که به گفته آقای هدایتی همسر وی پیش از این بارها برای ملاقات با خانواده به ایران سفر کرده و هیچ مشکلی برای او پیش نیامده بود.

محمد هدایتی پیشتر در ارتباط با دلیل بازداشت زهرا مجد گفته بود: “پس از بازداشت ساعات پایانی شب فرزندانمان را به یکی از بستگان تحویل دادند. در فرودگاه هنگام دستگیری به او گفته شده که بازداشت ایشان به دلیل داشتن شاکی خصوصی است و نهایتا مشخص شده که شکایت علیه ایشان از طرف دادگاه ویژه روحانیت بوده است و به وی گفته‌اند که شرط آزادی این است که من به ایران رفته و خود را تحویل دادگاه ویژه روحانیت دهم. با این حال قرار بر این است که راس ساعت ۹ صبح شنبه ۲۱ مهر ۹۷ به دادگاه ویژه روحانیت منتقل شود”.

محمد هدایتی دبیرکل جمعیت روحانیون سنتی در امریکا بوده و همچنین از مخالفان و منتقدان حکومت ایران به‌شمار می‌رود و به همراه همسرش زهرا مجد و فرزندان ۳ و ۵ ساله اش در امریکا زندگی می‌کند.

با گذشت حدود ۴ دهه از تشکیل دادگاه ویژه روحانیت، فعالیت های این نهاد خاص قضایی برای دادرسی مسائل مرتبط با روحانیون و دانش آموختگان حوزه های علمیه سراسر کشور ادامه دارد. برای آشنایی بیشتر با این نهاد بهگزارش هرانا به مناسبت چهل سالگی این نهاد مراحعه کنید.