حسن گلوانی به زندان مرکزی اردبیل تبعید شد

حسن گلوانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه که پیش‌تر در تاریخ ۱۰ مردادماه سال جاری توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب این شهر به پنج سال حبس در تبعید محکوم شده بود، روز گذشته به زندان مرکزی اردبیل تبعید شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، حسن گلوانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه، به زندان مرکزی اردبیل تبعید شد.

یک منبع نزدیک به این زندانی در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “روز گذشته آقای گوانی به علت اینکه به حکم صادره اعتراض نکرده، حکمش به اجرا درامد و به زندان اردبیل تبعید شد. این در حالی است که هم پرونده‌ای ایشان یعنی آقای بهبهانی به حکم صادره توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه اعتراض کرد و منتظر دادگاه تجدیدنظر است”.

لازم به ذکر است که حسن گلوانی فرزند احمد اهل نقده به همراه واحد بهبهانی فرزند مصطفی اهل پیرانشهر در تاریخ ۱۴ اردیبهشت‌ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان ارومیه منتقل شدند. سپس آنان در تاریخ ۱۰ مردادماه ۱۳۹۷ توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی علی شیخلو، به ترتیب به ۵ سال حبس در تبعید در زندان اردبیل و ۶ سال حبس در تبعید در زندان قزوین محکوم شدند. اتهام آنها “همکاری با احزاب مخالف نظام” عنوان شده است.

لازم به ذکر است “حسن گلوانی” و “واحد بهبهانی” هر دو پس از بازداشت به مدت ۲ ماه در بازداشتگاه اطلاعات به سر می‌بردند و پس از آن به زندان ارومیه منتقل شده بودند.