محرومیت درمانی در زندان سقز، زندانی را در آستانه فلج شدن قرار داده است

یک زندانی محبوس در زندان سقز که علیرغم جراحت وارده به یکی از دستانش از دریافت خدمات درمانی مناسب محروم مانده است با روبرو شدن با این واقعیت که در صورت عدم رسیدگی لازم به زودی از ناحیه دست بصورت دائم فلج خواهد شد دست به اعتراض زده است. او در ماه گذشته برای مدت کوتاهی اعتصاب غذا کرد که با وعده مسئولین به اعتراض خود پایان داد اما با کارشکنی مجدد و خلف وعده مسئولان مجدد دست به اعتراض زده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سامان رحمانی، زندانی محبوس در بند سلامت زندان سقز، به علت جراحت دست و عدم دریافت خدمات درمانی مناسب در آستانه فلج شدن قرار دارد و همچنان از دریافت خدمات پزشکی و اعزام به بیمارستان محروم مانده است.
یکی از اعضای خانواده آقای رحمانی ضمن تایید این خبر به گزارشگر هرانا گفت “بیست روز پیش آقای سامان رحمانی در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی و عدم اعزام به بیمارستان به مدت ۵ روز دست به اعتصاب غذا زد، با این حال مسئولان زندان توجهی به حال این زندانی که در آستانه فلج شدن قرار دارد نکرده‌اند و صرفا با دادن وعده هایی از او خواستند به اعتصابش پایان دهد. در حال حاضر دست این زندانی به دلیل بریده شدن تاندون ها از کار افتاده است با اینحال قاضی ناظر زندان به وی گفته است که “شما صلاحیت رفتن به خارج از زندان را ندارید”. در حال حاضر وضعیت این زندانی وخیم است و همچنان از انتقال وی به بیمارستان جلوگیری می‌شود.”
منبع نزدیک به این زندانی تاکید کرد “آسیب دیدگی دست وی به دلیل اصابت چاقو و خارج از زندان بوده، با اینحال فردی که طرف نزاع بوده از بستگان مسئولان ارشد زندان است برای همین آقای رحمانی معتقد است محروم کردن او از دریافت خدمات درمانی تعمدی و به قصد انتقامجویی است.”
قابل ذکر است که سامان رحمانی فرزند محمد صالح، زندانی بند سلامت زندان سقز است که به اتهامات مربوط به مواد مخدر و حمل سلاح گرم پس از تجمیع احکام به تحمل ۵ سال حبس تغزیری محکوم شده است.
آقای رحمانی هم‌اکنون چهار سال و نیم از محکومیت خود را سپری کرده است.