امیرحسین میراسماعیلی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

– امیرحسین میراسماعیلی، خبرنگار روزنامه جهان صنعت با تودیع قرار وثیقه تا زمان پایان دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امیرحسین میراسماعیلی، خبرنگار روزنامه جهان صنعت که در تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و فردای آن روز بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود، دیروز پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ پس از ۲۴ روز بازداشت با تودیع قرار وثیقه تا زمان پایان دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

امیرحسین میراسماعیلی، خبرنگار روزنامه جهان صنعت در پی انتشار توییتی که برخی آن را “توهین به مقدسات” دانسته بودند، به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و سپس بازداشت شده بود.

میراسماعیلی چند روز قبل از بازداشت توییت کرده بود که «امام رضا» به «آب انگور و چیپس و ماست» علاقه داشته و همین توییت با خشم گروهی از نیرو‌های حزب‌الله در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

نیرو‌های حزب‌الله در توییت‌های خود مدعی شدند که این خبرنگار به امام هشتم شیعیان «اهانت» کرده و باید با وی برخورد شود.

برخی دیگر از این این افراد تا جایی پیش رفتند که مدعی شکایت از این روزنامه‌نگار به قوه قضائیه شدند.

امیرحسین میراسماعیلی

میر‌اسماعیلی هم توضیح داد که «همچنان می‌گویم به هیچ وجه توهینی به امام رضا نکردم، من مسلمان و شیعه هستم و فقط می‌خواستم از علم‌الهدی انتقاد کنم و اگه کسی رنجیده شد عذرخواهی می‌کنم.»

وی ادامه گفته بود: «دوستانی که ادعا می‌کنند مسلمان هستند چرا تهدید به اسیدپاشی و قتل می‌کنند؟ بر فرض گناهکار بودن من، دین ما گفته این‌طور برخورد کنید؟»

در پی بالا گرفتن حملات٬ اهانت‌‌ها و فحاشی گروهی از نیرو‌های حزب‌الله به این روزنامه‌نگار٬ دادستان تهران هم روز دوشنبه (سوم اردیبهشت) اعلام کرد میراسماعیلی تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است.

دادستانی تهران اتهام این روزنامه‌نگار را «توهین به یکی از ائمه اطهار» در توییتر اعلام کرده است.

دادستان کل کشور نیز در این زمینه با اشاره به بازداشت خبرنگاری که به گفته‌ی وی به امام هشتم شیعیان هتاکی کرده بود گفت “آیا می‌شود در مملکت امام زمان و در کشور امام رضا یک فرد نانجیب آن حرف‌های نامربوط و زشت را به حریم ولایت بزند و کسی کار به کارش نداشته باشد. من به دادستان تهران گفتم که این جریان را فقط در اختیار دادسرای فرهنگ و رسانه نگذارد و آن را از بعد امنیتی هم پیگیری کند”.

آقای میراسماعیلی پیش‌تر در تاریخ ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ با انتشار توییتی خبر از بازداشت خود داده بود.
Facebook
Twitter
Google+