دو شهروند عرب آزاد شدند

محمد سواری از شهروندان عرب استان خوزستان که در تاریخ ۲۵ آبان ماه سال گذشته توسط اداره اطلاعات اهواز بازداشت و به ۳ سال حبس تعزیری و ۱۰ سال حبس تعلیقی محکوم شده بود، امروز ۲۰ اردیبهشت به شکل مشروط از زندان شیبان اهواز آزاد شد. علی سویدی نیز شهروند عرب دیگری است که در نیمه دوم سال ۱۳۹۶ توسط اداره اطلاعات بازداشت شده بود و طی روز گذشته با تودیع وثیقه دویست میلیون تومانی آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد سواری ۲۴ ساله، فعال عرب ساکن کوی علوی شهر اهواز است که در تاریخ ۲۵ آبان‌ماه ۱۳۹۶ توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت شد.

این فعال عرب به دلیل آتش زدن بنر “نمر باقر النمر” روحانی سعودی، در نزدیکی شهرداری کوی علوی شهر اهواز بازداشت شد.
این زندانی که از بیماری ریوی رنج می‌برد به مدت دو ماه در بازداشتگاه اداره اطلاعات در معرض بدرفتاری شدیدی که از جمله منجر به شکسته شدن دست راستش شد قرار گرفت، او نهایتا در بیمارستان فاطمه زهرا متعلق به سپاه پاسداران بستری شد.

وی بعد از محاکمه در دادگاه انقلاب به ۳ سال حبس تعزیری و ۱۰ سال حبس تعلیقی محکوم شد که امروز ۲۰ اردیبهشت ماه پس از گذراندن یک سال و نیم حبس بصورت مشروط از زندان شیبان اهواز آزاد شد.

همچنین گزارش شده است، علی سویدی از شهروندان عرب خوزستان که در نیمه دوم سال ۱۳۹۶ توسط اداره اطلاعات بازداشت شده بود، روز گذشته ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ با تودیع وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

از اتهامات مطروحه علیه این شهروند اهوازی کماکان اطلاعی در دست نیست.