دستکم ۸ تجمع اعتراضی برگزار شد

– طی روز گذشته و امروز جمعی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی تهران، جمعی از کارگران لوله سازی ماهشهر، جمعی از کارگران نیروگاه گل گهر سیرجان، جمعی از سپرده گذاران موسسه مالی و اعتباری آرمان وحدت مقابل مجلس، جمعی از کارگران شرکت حمل و نقل خلیج فارس، جمعی از کارگران شرکت صدر فولاد لرستان، بازاریان و کسبه شهرستان بانه و جمعی از رانندگان آژانس‌های گرگان در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، جمعی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در اعتراض به پولی شدن دانشگاه، نبود شوراهای صنفی٬ قانون جدید سنوات و …، اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

تجمع کارگران لوله سازی ماهشهر

امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، جمعی از کارگران لوله سازی ماهشهر در اعتراض به معوقات مزدی و اخراج تعدادی از کارگران این شرکت، اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

تجمع کارگران نیروگاه گل گهر سیرجان

امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، جمعی از کارگران نیروگاه گل گهر سیرجان در اعتراض به معوقات مزدی خود، اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

تجمع سپرده گذاران موسسه مالی و اعتباری آرمان وحدت

به گزارش خانه ملت، امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، جمعی از سپرده گذاران موسسه مالی و اعتباری آرمان وحدت با تجمع مقابل مجلس خواستار تعیین تکلیف وضعیت سپرده‌های خود شدند. سپرده گذاران صبح امروز در اعتراض به بلاتکلیفی سپرده‌های خود مقابل مجلس تجمع کردند. گفتنی است تجمع‌کنندگان خواهان رسیدگی بانک مرکزی و نمایندگان مجلس به مشکلات خود بوده و با سر دادن شعارهایی مراتب اعتراض خود را اعلام کردند.

نمایشگر ویدیو

00:00
00:23

تجمع کارگران شرکت حمل و نقل خلیج فارس برای دومین روز

به گزارش ایلنا، امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، جمعی از کارگران شرکت حمل و نقل خلیج فارس پیش از ظهر امروز بعد از اجتماع روز گذشته مقابل ساختمان خصوصی سازی با مراجعه به کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب از مسئولان انتظامی کشور درخواست استمداد کردند.

منابع خبری ایلنا در شرکت حمل و نقل خلیج فارس واقع در شهرستان اسلامشهر گفتند: “گروهی از کارگران شاغل شرکت حمل ونقل خلیج فارس صبح امروز پس از اجتماع روز گذشته مقابل ساختمان سازمان خصوصی‌سازی با مراجعه به کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب، از مسئولان انتظامی کشور درخواست استمداد کردند”.

از قرار معلوم، تعدادی از کارگران معترض از شب گذشته مقابل ساختمان سازمان خصوصی‌سازی چادر زده‌اند.

کارگران معترض مدعی‌اند؛ بخش خصوصی که از اردیبهشت ماه سال ۹۵ مسئولیت شرکت خلیج فارس را برعهده گرفته، توان مدیریت این واحد حمل و نقل جاده‌ای را ندارد به همین دلیل بهتر است که این واحد حمل ونقل جاده‌ای دوباره به دولت واگذار شود تا با مسئولیت مستقیم دولت، کارگران نیز حقوق معوقه خود را دریافت کنند.

کارگران می‌گویند: “امروز مسئولان انتطامی با تنظیم صورتجلسه‌ای قرار است موضوع مطالبات ما را پیگیری کنند”.

آنها با یادآوری اینکه پیش از ورود بخش خصوصی، شرکت حمل و نقل خیلج فارس تحت مدیریت مجموعه‌های وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار داشت، افزودند: “از زمانی که وزارت بازرگانی سابق سهام خود را به بخش خصوصی واگذار کرد، مدیریت جدید با افول ثبت سفارش مواجه و در نتیجه مشکل کارکنان روبرو شد”.

تجمع کارگران شرکت صدر فولاد لرستان

به گزارش زمانه، امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، جمعی از کارگران شرکت صدر فولاد لرستان یک بار دیگر مقابل کارخانه تجمع کردند. کارخانه اوائل شهریور ۹۶ تعطیل شده است و حدود ۱۸۰ کارگر آن ۱۰ ماه است حقوق نگرفته‌اند.

شرکت صدر فولاد لرستان پس از دو سال تعطیلی و بازگشایی مجدد ۴ شهریور سال ۹۶ تعطیل شد و کارگران آن با ماه‌ها حقوق و حق بیمه معوقه بلاتکلیف ماندند.

کارگران بارها در اعتراض به وضعیت خود مقابل استانداری تجمع کردند. ۲۷ شهریور سال گذشته زمانی که یکی از طلبکاران قصد داشت در ازای طلب خود از کارخانه تجهیزات و ماشین‌آلات را خارج کند، کارگران که به همراه خانواده‌های خود مقابل کارخانه تجمع کرده بودند مانع از خروج تجهیزات و ماشین‌آلات کارخانه شدند.

اعتصاب در بانه ادامه دارد

امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، اعتصاب بازاریان و کسبه بانه در اعتراض به انسداد مرزها ادامه یافت.

فعالان مدنی بانه در بیانیه‌ای به تاریخ ۱۷ اردیبهشت حمایت خود را از اعتصاب کاسبان و بازاریان بانه اعلام کرده‌اند. آن‌ها نوشته‌اند جمع کثیری از شهروندان در این منطقه به علت فقدان زیر ساخت ها و عدم اشتغال، به اجبار به کولبری روی آورده‌اند و جمهوری اسلامی، به بهانه مبارزه با قاچاق اقدام به مسدود کردن مناطق مرزی این شهر کرده است.

به نوشته فعالان مدنی بانه قرار است بعد از ظهر دوشنبه شهروندان بانه در اعتراض به مسدود شدن مرزها و به منظور اعلام همبستگی با اعتصاب‌کنندگان در مسجد جامع شهر تجمع و به سوی فرمانداری راهپیمایی کنند.

تجمع اعتراضی رانندگان آژانس در گرگان

مورخ ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، جمعی از رانندگان آژانس‌های گرگان که به فعالیت تاکسی‌های اینترنتی اعتراض دارند در صحن شورای شهر گرگان تجمع کردند.

به گفته این رانندگان، رانندگان اینترنتی برخلاف بخشنامه وزارت کشور که آن‌ها را موظف می‌کند برای کار از شهرداری مجوز بگیرند، بدون مجوز کار می‌کنند و کرایه آن‌ها حدود نصف کرایه آژانس‌هاست و فعالیت آن‌ها شغل رانندگان آژانس‌ها را به خطر انداخته است.