مرگ و مصدومیت ۵ کارگر در سایه فقدان ایمنی محیط کار

طی روزهای گذشته، در سایه فقدان ایمنی محیط کار، ۲ کارگر کشته و ۳ کارگر مصدوم شدند. ایران درزمینه‌ی رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، مورخ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، کارگری هنگام کار در یک مجتمع تجاری در حال ساخت، از ارتفاع چهار متری به پایین سقوط کرد و بر روی میله گردهای فلزی ساختمان افتاد.

صبح روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه سقوط کارگر از ارتفاع در خیابان تهرانپارس، شهرک حکیمیه، خیابان پاسگاه به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران، بی‌درنگ زنگ ایستگاه ۵۶ و گروه امداد و نجات ۱۰ را به صدا درآورد و آتش‌نشانان به محل حادثه اعزام شدند.

بهمن رضایی‌نیا؛ رئیس ایستگاه ۵۷ آتش‌نشانی درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: “یک کارگر هنگام کار در یک مجتمع تجاری در حال ساخت، به علت نامعلوم از ارتفاع چهار متری به پایین سقوط کرد و بر روی میله گردهای فلزی ساختمان افتاده بود”.

وی ادامه داد: “آتش‌نشانان پس از بررسی محل حادثه، خود را به فرد مصدوم رساندند و به وسیله تجهیزات مخصوص و برانکارد با رعایت کامل اصول ایمنی کارگر بیست و پنج ساله را از محل حادثه خارج کرده و به سطح زمین انتقال دادند”.

بنا بر اعلام پایگاه خبری ۱۲۵؛ علت بروز این حادثه بی‌احتیاطی و عدم استفاده از تجهیزات ضروری بود و با توجه به مصدومیت کارگر جوان از نواحی گردن، دست و پاها، وی برای مداوا به مرکز درمانی منتقل شد.
سقوط مرگبار یک کارگر از بالای برج مخابراتی

به گزارش تسنیم، مورخ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، کارگر جوانی هنگام کار بر روی برج مخابراتی بخش خصوصی بر اثر بر هم خوردن تعادل بر روی نورگیر ساختمان مجاور سقوط کرد.

ساعت ۱۱:۲۸ روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه پس از تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر سقوط کارگری از بالای برج مخابراتی، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی زنگ ایستگاه ۳۱ را به صدا در آورد و آتش‌نشانان به سمت محل حادثه در خیابان پیروزی، خیابان پنجم نیروی هوایی، خیابان ۵٫۳۸ حرکت کردند.

میرمنصور موسوی؛ فرمانده آتش‌نشانان اعزامی درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: “در محل اعلام شده مشاهده شد کارگر جوانی هنگام کار بر روی برج مخابراتی بخش خصوصی بر اثر بر هم خوردن تعادل بر روی نورگیر ساختمان مجاور سقوط کرده بود”.

بنا بر اعلام پایگاه خبری ۱۲۵؛ آتش‌نشانان ضمن ایمن‌سازی محل، فرد سقوط کرده را به محل امن انتقال دادند که امدادگران اورژانس ضمن معاینه کارگر سقوط کرده، مرگ وی را تائید کردند.
مصدومیت شدید ۲ کارگر پس از سقوط به چاهک آسانسور

به گزارش تسنیم، مورخ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، دو کارگر هنگام کار در آسانسور ساختمان ۶ طبقه، به علت نامعلوم به طبقه منفی یک و چاهک آسانسور سقوط کرده و به شدت مصدوم شدند.

ساعت ۱۸:۵۵ روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه تعدادی از کارگران شاغل در یک ساختمان نیمه‌ساز در تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی از سقوط دو کارگر به داخل چاهک آسانسور خبر دادند که بلافاصله آتش‌‌نشانان ایستگاه ۶۵ و گروه امداد و نجات ایستگاه ۳۸، به محل حادثه در خیابان فلاح، میدان بهاران، خیابان عابدی روانه شدند.

ولی فلاحی؛ فرمانده آتش‌نشانان اعزامی درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: “دو کارگر جوان افغانستانی، در هنگام کار در آسانسور ساختمان ۶ طبقه در حال احداث، به علت نامعلوم به طبقه منفی یک و چاهک آسانسور سقوط کرده و به شدت مصدوم شده بودند”.

وی افزود: “آتش‌نشانان بلافاصله، خود را به مصدومان رساندند و همزمان با ایمن‌سازی محل حادثه، اقدامات لازم و کمکهای اولیه را تا رسیدن عوامل اورژانس انجام دادند”.

بنا بر اعلام پایگاه خبری ۱۲۵؛ “آتش‌نشانان با رسیدن عوامل اورژانس، مصدومان را برای مداوا و انتقال به مرکز درمانی تحویل آنها دادند و با ارائه تذکرات ایمنی به کارگران دیگر به مأموریت خود پایان دادند”.
مرگ یک کارگر متخصص برق بر اثر برق گرفتگی

به گزارش ایلنا، مورخ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، یکی از تکنسین‌های پیمانکاری اداره برق شهرستان ممسنی بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داد.

یکی از تکنسین‌های برق که به‌صورت پیمانکاری در اداره برق شهرستان ممسنی مشغول کار بود، به علت برق گرفتگی جان باخت.

از قرار معلوم، وی در حال انجام فعالیت روی یک پایه برق بود که دچار حادثه برق گرفتگی می‌شود.

به گفته یکی از منابع آگاه، پرونده رسیدگی به علت حادثه از سوی مراجع قضایی در دست پیگیری است.